Je wil de weg naar conversie zo optimaal mogelijk inrichten. Daarbij wil je deze conversies/bestellingen uiteraard realiseren tegen de juiste kosten of met de hoogste ROI of ROAS. Het is in dat geval zeer belangrijk om te begrijpen hoe jouw doelgroep zich online oriënteert en welke kanalen daarbij betrokken zijn. Kortom, je moet de online customer journey van je klant goed in kaart brengen om het maximale online rendement te realiseren. Op welke websites en platforms komt je (potentiële) klant en wat is het meest ideale conversiepad? Daar gaat de online customer journey over!
Wanneer we de customer journey van bijvoorbeeld een fashionwebshop onder de loep nemen, dan blijkt dat daar veel kanalen bij betrokken zijn. Wanneer een potentiële klant interesse heeft in het product, gaat deze zich eerst (o.a.) online oriënteren. Dankzij branding komt de klant in aanraking met allerlei webshops die verschillende merken verkopen. Via search kanalen en prijsvergelijkers gaat de klant een selectie van die merken en webshops beoordelen. Wil een webshop daarbij top-of-mind blijven en de zoeker overhalen om de sale bij hun af te sluiten, dan zal de webshop waarschijnlijk ook nog verschillende retargeting mogelijkheden inzetten.
Kortom: voor de klant heeft besloten is hij of zij al met vele verschillende merken, kanalen en webshops in contact gekomen!
Views, kliks en dus bezoekers worden steeds duurder en tegelijkertijd wordt de consument overspoeld met tientallen advertenties per dag. Het wordt daarom steeds belangrijker om op het juiste moment, op de juiste plek en vooral met de juiste relevante advertentie aanwezig te zijn. Alleen dan kun je nog rendabele campagnes draaien en het maximale rendement uit je mediabudget halen. Goed onderzoek naar je doelgroep en de customer journey is daarbij onmisbaar en helpt om vanaf het begin goed te presteren. Voortaan weet je de advertenties op de juiste manier uit te serveren!
De specialisten van TIC weten precies hoe mensen het internet gebruiken om zich te oriënteren. Wel belangrijk is om te weten dat hier een gedegen en langdurig onderzoek aan vooraf gaat. Voor we hiermee aan de slag gaan moet er geanalyseerd worden hoe het online oriëntatieproces van de doelgroep in elkaar zit.
Je weet alles over je doelgroep en klantprocessen. Wij weten alles over internet marketing. Laten we kijken hoe we deze informatie kunnen inzetten voor jouw succes!
Neem vrijblijvend contact met ons op en wij helpen je graag verder!