Online marketing strategie

Je weet dat online marketing kan bijdragen aan het behalen van je bedrijfsdoelstellingen, maar je weet niet goed waar je moet beginnen. Of misschien heb je eerder al wat uitgeprobeerd, maar vielen de resultaten tegen. Een kleine troost, je bent niet de enige. Want hoe bepaal je van tevoren waar je goed aan doet op het gebied van online marketing?

Contact Over ons

Online marketing strategie

Je weet dat online marketing kan bijdragen aan het behalen van je bedrijfsdoelstellingen, maar je weet niet goed waar je moet beginnen. Of misschien heb je eerder al wat uitgeprobeerd, maar vielen de resultaten tegen. Een kleine troost, je bent niet de enige. Want hoe bepaal je van tevoren waar je goed aan doet op het gebied van online marketing?

Er zijn zo veel middelen die je kunt inzetten, dat je gemakkelijk belangrijke zaken over het hoofd kunt zien. Met als resultaat dat je jouw doelen niet behaalt en veel tijd en geld kwijt bent…Dat wil je niet en dat hoeft ook niet als je door TIC een doordachte online marketing strategie laat opstellen.

Zo stellen we een doordachte strategie voor je op

Doordat we bij TIC ruim 10 jaar ervaring hebben in online marketing, weten we wat wel en wat niet werkt. Aan de hand van onze ervaringen hebben we een beproefde aanpak ontwikkeld. Daarmee stellen we voor jou een online marketing strategie op die daadwerkelijk gaat bijdragen aan het behalen van je doelen. Concreet pakken we het als volgt aan:

Onze werkwijze

Missie, visie en propositie formuleren

Om een goed beeld te krijgen van waar jouw bedrijf voor staat en welk ideaal je op lange termijn wilt bereiken, formuleren we een missie en visie. Mocht je deze al hebben, dan kunnen we die als uitgangspunt gebruiken. Vervolgens formuleren we concreet wat voor jouw doelgroep de toegevoegde waarde (propositie) is van de diensten, producten en services die je aanbied. De missie, visie en de propositie vormen het uitgangspunt van de online marketing strategie en de latere communicatie-uitingen.

Doelgroep bepalen

Nadat we weten waar jouw organisatie voor staat, welk doel je op lange termijn wilt behalen en welke toegevoegde waarde je levert, stellen we de doelgroep(en) vast. Om ervoor te zorgen dat alle toekomstige communicatie je doelgroep weet te ‘raken’, maken we een persona. Een persona is een profiel van je klant, waarin we zaken vastleggen zoals: Leeftijd, Opleidingsniveau, Inkomen, Met welke problemen/vragen je klant rondloopt waar jij een oplossing voor hebt en hoe hij die problemen/vragen verwoord. Met welke services we hem over de streep kunnen trekken om voor jou te kiezen. Etc. Met een persona kunnen we content zoals websiteteksten, blogs, social media berichten en advertenties op een dusdanige manier insteken, dat de kans dat je de interesse van je doelgroep weet te prikkelen zo groot mogelijk wordt.

Doelstellingen en KPI’s formuleren

Het opstellen en uitvoeren van een online marketing strategie kost veel tijd en geld, dus wil je een goed rendement op je investering. Daarom stellen we concrete doelstellingen op en formuleren we duidelijke KPI’s (Kritieke Prestatie Indicatoren) zodat de doelstellingen meetbaar worden. Voorbeelden van KPI’s zijn: aantal offerte aanvragen, aantal websitebezoekers en omzetgroei via online marketing.

Online marketing strategie uitwerken op basis van de klantreis

Om je doelgroep te bereiken en de doelstellingen te behalen, werken we een online strategie uit. Daarbij nemen we de klantreis (ook wel het koopproces genoemd) van je potentiële klant als vertrekpunt. Iedere klant, dus ook die van jou, doorloopt namelijk een aantal stappen voordat hij een product of dienst aanschaft. Eenvoudig gezegd komt het erop neer dat er bij je potentiële klant een behoefte ontstaat, hij vervolgens op zoek gaat naar informatie om de behoefte in te kunnen vullen en vroeg of laat tot aanschaf overgaat. Door de klantreis uit te tekenen, krijgen we inzicht in het koopproces van je potentiële klant. Met dat inzicht weten we precies in welke fases, met welke content en via welke online kanalen we daarop kunnen inspelen.

Online marketingacties formuleren en uitvoeren

Aan de hand van de uitgewerkte strategie formuleren we welke werkzaamheden wanneer uitgevoerd moeten worden. Denk hierbij aan het schrijven van blogs en social media berichten en het maken van Google advertenties. Door ons grote netwerk kunnen wij al het werk uit handen nemen. Mocht je bepaalde onderdelen liever zelf uitvoeren, dan is dat natuurlijk geen probleem.

Meten en bijsturen

Aan de hand van de KPI’s die we bij de doelstellingen hebben geformuleerd, gaan we de resultaten van het uitgevoerde werk bijhouden en meten. Maandelijks rapporteren we over de voortgang. Indien nodig sturen we bij, zodat we de kans zo groot mogelijk maken om de gestelde doelen te behalen.

Vrijblijvend van gedachten wisselen voor jouw online strategie?

Voor welke doelen wil jij online marketing strategisch inzetten? Vertel het ons door op een van de onderstaande knoppen te klikken. We plannen graag een kennismakingsgesprek met je in om te kijken hoe we met een doordachte online strategie jouw doelen kunnen behalen.

Neem contact op Bel ons direct

Plan een vrijblijvende kennismaking

Waarom je online marketing strategie door TIC laten opstellen?

  • We werken met een bewezen aanpak, gebaseerd op ruim 10 jaar online marketing ervaring.

  • Indien gewenst kunnen we de gehele uitvoering van de strategie op ons nemen.

  • Binnen ons bedrijf werken we met online marketing specialisten. Daardoor is de kennis op elk gebied van online marketing enorm groot, wat betere resultaten oplevert dan wanneer je het werk door generalisten laat uitvoeren.

Wat bedrijven over ons zeggen

Buy now