SEO uitbesteden

Verbeter je vindbaarheid in Google

  • Staan je concurrenten boven je in de zoekresultaten?
  • Heb je weinig websitebezoekers?
  • Of vallen de behaalde resultaten van je huidige SEO partij tegen?

Vraag dan vrijblijvend een sparringsessie aan. We bespreken wat je tot nu toe hebt gedaan om je vindbaarheid in Google te verbeteren en we kijken waar het beter kan. Ook vertellen we je hoe wij je daarmee kunnen helpen als je SEO aan ons uitbesteed, zodat jouw website structureel kan bijdragen aan jouw online groei.

Ontdek wat de SEO kansen voor jouw bedrijf zijn en vraag vrijblijvend de sparringsessie aan. Binnen 24 uur nemen we contact met je op om een afspraak in te plannen. De sparringsessie is zonder verdere verplichtingen.

Ik wil groeien!
Funnel

SEO uitbesteden: zo pakken we het aan

In hoofdlijnen bestaat SEO uit 3 onderdelen:

  1. Een website die technisch goed werkt
  2. Content waarin de juiste zoekwoorden zijn verwerkt
  3. Inkomende links/verwijzingen van andere websites

Veel SEO bureaus richten zich met name op het tweede en derde onderdeel, omdat het ze aan technische kennis ontbreekt. Wij hebben technische SEO specialisten in dienst waardoor we ons op alle drie de onderdelen kunnen richten en de kans op hoge posities in Google groter wordt. Als je SEO aan ons uitbesteed kun je de volgende aanpak van ons verwachten:

Stap voor stap naar betere online vindbaarheid

1. Intake en doelen stellen

Wat zijn je ambities?

We plannen een intakegesprek in om kennis met je te maken, je verwachtingen in kaart te brengen en doelstellingen te formuleren. Zo is het vanaf de start van het project duidelijk wat je van ons verwacht en wat je investering moet opleveren.

2. Nulmeting

Waar sta je nu?

Wat zijn je huidige posities in Google? Hoe snel laad je website? Hoeveel bezoekers heb je gemiddeld per maand? Hoeveel offerteaanvragen en/of verkopen levert je website op? Om je toekomstige online groei te kunnen monitoren voeren we een nulmeting uit waar we al dit soort zaken in meenemen.

3. Onderzoek en advies

Wat zoekt je doelgroep?

Op welke zoekwoorden zoekt je doelgroep en hoe vaak doen ze dat? En is het haalbaar om op de gevonden zoekwoorden op pagina 1 in Google te ranken? Met het zoekwoordenonderzoek brengen we dit voor je in kaart.

4. Optimalisatie en creatie

Basis voor SEO succes

Met de bevindingen uit de nulmeting en het zoekwoordenonderzoek optimaliseren we de techniek van je website en de content (teksten, afbeeldingen etc.). Als er nieuwe content moet worden gecreëerd, dan kunnen we dat ook verzorgen.

5. Linkbuilding

Linkjes leggen

Het aantal inkomende links van externe websites en de kwaliteit van die links zorgen ervoor dat de autoriteit van jouw website groeit en Google je hoger in de zoekresultaten plaatst. Wij gaan op zoek naar relevante linkmogelijkheden en regelen de links voor je.

6. Rapporteren en bijsturen

Goed, beter, best!

Maandelijks evalueren we de behaalde resultaten, sturen we waar nodig bij en ontvang je een rapportage over de uitgevoerde werkzaamheden. Daarnaast kun je via een online dashboard 24/7 de voortgang van het project volgen.

Waarom SEO uitbesteden?

Bewezen aanpak

Onze aanpak voor SEO is door en door getest. Op ons eigen netwerk van ruim 300 websites en op vele klantcases. Daardoor kunnen we vrijwel met zekerheid zeggen dat we ook jouw website online vindbaar kunnen maken.

Duurzame online groei

Trucjes die op korte termijn je vindbaarheid verbeteren, maar op lange termijn een averechts effect hebben, gebruiken we niet. We gaan voor duurzame online groei.

Transparantie

Als je SEO aan ons uitbesteed, ontvang je maandelijks een rapportage over de uitgevoerde werkzaamheden. Daarnaast krijg je toegang tot een online dashboard waarin je 24/7 de voortgang van het project kunt bekijken.

Eén aanspreekpunt

Je krijgt één contactpersoon, zodat communiceren snel en gemakkelijk gaat. Dat werkt fijn.

Dit zeggen klanten over ons

SEO cases

Veelgestelde vragen

Dat hangt af van de omvang van het project. De volgende factoren hebben een grote invloed op de kosten:

  • De omvang van het SEO onderzoek: voor hoeveel producten en/of diensten we de zoekwoorden en de online concurrentie gaan onderzoeken.
  • Het schrijfwerk: het aantal websiteteksten dat we optimaliseren en de lengte van de teksten.
  • Promotiewerk: het aantal zoekwoorden waarop je in de zoekmachines gevonden wilt worden en waarvoor we dus inkomende links gaan verzamelen.

Omdat ieder project uniek is en daarmee ook de omvang van de investering, horen we graag wat jouw online ambities zijn, zodat we een offerte op maat kunnen aanbieden. Neem contact op.

Bij de meeste projecten zijn de eerste resultaten binnen twee maanden zichtbaar. In de eerste twee maanden voeren we het zoekwoorden- en concurrentieonderzoek uit. Ook optimaliseren we de website, waardoor de posities op de gekozen zoekwoorden in de meeste gevallen beginnen te stijgen.

In de maanden daarna (waarin we de website online gaan promoten) stijgen de posities verder. Daardoor neemt het aantal websitebezoekers, en daarmee het aantal leads en klanten, toe.

Afhankelijk van wat de concurrentie aan online vindbaarheid doet, wordt de vindbaarheid van je website steeds beter en wordt het rendement gaandeweg steeds groter.

Ondanks dat de investering in SEO vaak op de langere termijn pas echt een hoog rendement oplevert, is het grote voordeel dat wanneer je de SEO werkzaamheden stilzet, je nog steeds van je investering profiteert. Je verdwijnt immers niet van de ene op de andere dag uit de zoekresultaten.

Jazeker, zowel voor kleine als grote projecten kun je onze SEO specialisten inhuren.

Ja dat kan. Voor diverse klanten en andere online marketing bureaus voeren we bijvoorbeeld alleen de werkzaamheden uit om de website online te promoten of schrijven we enkel de websiteteksten. Kortom, je kunt bij ons terecht voor complete SEO trajecten, maar ook voor de uitvoering van specifieke onderdelen.

Ja, dat doen we. Lokale zoekmachine optimalisatie levert over het algemeen snel resultaat op. Dat komt omdat je vaak met minder sterke concurrentie te maken hebt.

Als lokale ondernemer kan het daardoor zeer interessant zijn om in SEO te investeren.

Meer over SEO uitbesteden

Wat zijn de voordelen van SEO uitbesteden

Vakkennis en marktkennis komen samen

Door de SEO uit te besteden, komen vakkennis en marktkennis samen. Wij hebben alle kennis over SEO in huis en jij hebt alle kennis over de markt. Deze combinatie van kennis zorgt samen voor de beste aanpak voor SEO.

Geen omkijken naar updates van het Google algoritme

Het algoritme van Google wordt om de haverklap aangepast, waardoor je de updates in de gaten moet houden en indien nodig daarop moet anticiperen. Door de SEO uit te besteden heb je hier geen omkijken naar.

Een SEO specialist stelt de juiste prioriteiten

Onze SEO specialisten voeren aan het begin van het SEO traject een nulmeting uit. Op die manier brengen we de huidige situatie in kaart en krijgen we een goed beeld van het laaghangend fruit. Daardoor kunnen we de werkzaamheden op basis van prioriteit inplannen.

Door eerst te focussen op het laaghangend fruit heb je sneller rendement op de investering voor het uitbesteden van de SEO.

De concurrentie zit niet stil en jij ook niet

In vrijwel elke markt zijn concurrenten constant bezig om de SEO van hun website of webshop te verbeteren. Daardoor is het altijd een strijd om goede posities in de Google zoekresultaten te bemachtigen en te behouden. De concurrentie zit dus niet stil. Door de SEO uit te besteden ben je er zeker van dat jij ook niet stil zit en je concurrenten geen voorsprong kunnen krijgen.

SEO uitbesteden is goedkoper dan een SEO specialist in dienst nemen

SEO uitbesteden lijkt op het eerste gezicht misschien duur, maar het in dienst nemen van een SEO specialist is vaak duurder. Dat komt onder andere door:

  • Scholingskosten
  • Vakantiedagen
  • Vakantiegeld
  • Kosten voor pensioenopbouw
  • Doorbetaling bij ziekte
  • Inwerkkosten

Bovendien is de SEO voor een enkele webshop of website in de meeste gevallen geen fulltime baan, maar gaat het om enkele tientallen uren werk per maand. Gezien alle nadelen van personeel is het meestal interessanter om de SEO uit te besteden.

En als je toch een geschikte SEO specialist weet aan te trekken, besef dan dat het werk al snel repetitief zal worden en hij mogelijk het bedrijf verlaat. Dat is ook de reden waarom de meeste SEO specialisten voor zichzelf werken of bij een SEO bureau in dienst zijn. Op die manier is de afwisseling in klantcases veel groter en dat maakt het werk ook veel leuker.

Een SEO specialist heeft meer SEO kennis dan een allround marketeer

Dit voordeel van SEO uitbesteden sluit aan op het vorige punt. We zien nog regelmatig dat bedrijven een allround marketeer aannemen die onder andere verantwoordelijk is voor de SEO. Het gevolg is dat de SEO niet de aandacht krijgt die het verdient en dat de vakkennis van onvoldoende niveau is. Een allround marketeer weet immers van alles een beetje, dus ook van SEO. Dat zie je terug in de SEO resultaten.

Je houdt tijd over voor andere zaken

Alle tijd die je in SEO steekt, kun je niet meer besteden aan andere zaken die bijdragen aan de groei van jouw bedrijf. Alleen al om die reden raden we je aan om de SEO uit te besteden.

SEO uitbesteden rendeert op de korte en lange termijn

Hoewel het meeste rendement op SEO uitbesteden op lange termijn zichtbaar wordt, rendeert het ook op korte termijn.

Zeker als er in het verleden nog weinig aan SEO is gedaan en de concurrentie op de gekozen zoekwoorden niet al te sterk is, kun je na een aantal maanden een stijging van het aantal bezoekers verwachten. En met die stijging neemt het aantal leads en klanten ook toe.

Die stijging wordt na verloop van tijd in de meeste gevallen alleen maar groter. Door SEO uit te besteden profiteer je dus van rendement op zowel de korte als lange termijn. Daardoor is SEO een duurzame investering. Zeker in vergelijking met andere vormen van marketing, zoals adverteren.

Geen kans op beginnersfouten met linkbuilding

Eén van de belangrijkste aspecten van SEO is het bouwen van inkomende links. Deze links kunnen afkomstig zijn van startpagina’s, blogartikelen, sociale media en persberichten. Helaas gaat het met linkbuilding nog vaak fout doordat er onvoldoende kennis is over hoe dit op de juiste manier moet worden aangepakt.

Het gevolg kan zijn dat de gebouwde links juist een averechts effect hebben op de vindbaarheid in Google. In het ergste geval kun je een Google penalty krijgen, waardoor je minder goed vindbaar wordt of zelfs volledig uit de zoekresultaten wordt verwijderd.

Het herstellen van een Google penalty kan maanden duren en funest zijn voor je bedrijf. Als je de SEO aan ons uitbesteed, kun je erop rekenen dat er geen beginnersfouten worden gemaakt met linkbuilding.

Wat is beter: SEO of Google adverteren?

Dat hangt af van wat je doel is. Als je direct zichtbaar wilt zijn in de zoekresultaten, dan raden we je aan om in eerste instantie in Google adverteren te investeren. Vervolgens kun je met het rendement ook in SEO gaan investeren, zodat de vindbaarheid in Google toeneemt.

Als je het geen probleem vindt dat het een aantal maanden kan duren voordat je investering gaat renderen, dan raden we je aan om in SEO te investeren. Dat komt omdat SEO op lange termijn meer zekerheid geeft voor goede vindbaarheid dan Google adverteren. Bovendien word je met SEO niet alleen beter gevonden in Google, maar ook in andere zoekmachines, zoals Microsoft Edge (voorheen Bing), Firefox en Safari (Apple).

Als je voldoende budget hebt, raden we je aan om tegelijk te starten met SEO en Google adverteren. Op die manier boek je op de korte en lange termijn het meeste rendement en kun je sneller groeien.

Is SEO nog wel relevant?

Jazeker. Nog steeds gebruiken veel mensen Google om producten, diensten of informatie te vinden.  Zelfs nu Chat GPT enorm populair is, zien we bij onze klanten weinig verandering in het rendement dat vindbaarheid in Google oplevert. Onze verwachting is dat SEO ook in de toekomst relevant blijft.

Kunnen jullie naast SEO ook de andere online marketing voor ons oppakken?

Ja, met onze full service online marketing aanpak kunnen we de complete online marketing voor je uit handen nemen, inclusief het bouwen en beheren van je website en/of webshop. Met onze full service aanpak heb je slechts één aanspreekpunt voor alle online marketingactiviteiten en worden alle onderdelen op elkaar afgestemd. Dat zie je terug in de resultaten.