Google Ads training: alle ins en outs in 8 weken

Theorie, praktijkoefeningen en coaching

Met onze Google Ads training word je in 8 weken een Ads expert:

  • Je leert alles over Google Ads
  • De theorie pas je direct toe op praktijkopdrachten
  • Je wordt ondersteund door jouw persoonlijke Google Ads coach
  • Je krijgt toegang tot onze kennisbank met waardevolle artikelen waarmee je een verdiepingsslag kunt maken
  • De Google Ads training en de coachingsessies plannen we in overleg in

Google Ads training

975,- met STAP-budget (excl. BTW)
1800,- zonder STAP-budget (excl. BTW)
8 weken
E-learning & persoonlijke coaching
Inschrijven

Inhoud en leerdoelen: wat leer je tijdens de Google Ads training?

1. Doelstellingen, KPI’s en persona

Bepaal op welke doelgroep jij je wilt richten, formuleer doelstellingen en kies de juiste KPI’s.

2. Voorbereiding op Google Ads

Meten is weten. Dus voordat je begint met Google Ads leren we je hoe je Google Tag Manager, Google Search Console, Bing Webmasters Tools en Google Analytics aan je website koppelt en instelt.

3. Alle ins en outs over Google Ads

We gaan de diepte in en leren je hoe je een zoekwoordenonderzoek uitvoert en de juiste zoekwoorden selecteert. Daarna leer je alles over de campagnetypes, waar je deze in Google Ads kunt vinden en hoe je ze gebruikt. Ook delen we onze geheimen met je over hoe je landingspagina’s voor je campagne kunt maken die uitzonderlijk goed converteren.

4. Remarketing

We leren je hoe je mensen kunt bereiken die al eens interactie met jouw merk hebben gehad en hoe je deze mensen met Google Ads opnieuw kunt bereiken.

5. Campagnes optimaliseren

Hoe kun je de data van je Google Ads campagnes analyseren? Waar moet je naar kijken? En hoe vertaal je je bevindingen naar concrete optimalisaties om de resultaten van je campagnes te verbeteren? Wij leren het je.

Dit heb je gedaan als je de Google Ads training hebt afgerond

Je hebt:

  • een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd
  • alle tools om de resultaten van je campagnes te meten aan je website gekoppeld en op de juiste manier ingesteld
  • een advertentieplan opgesteld
  • een campagnestructuur uitgewerkt, zodat je Google Ads campagnes overzichtelijk en logisch zijn ingericht
  • je alle campagnetypen eigen gemaakt: Search, display, shopping, video en mobiele app advertenties
  • geleerd hoe je campagnes optimaliseert
  • onze geheimen ontdekt over hoe je landingspagina’s maakt die uitzonderlijk goed converteren

Inschrijven

Waarom een Google Ads training van TIC?

STAP-budget

Maak gebruik van het STAP-budget (tot wel € 1.000,- vergoeding) dankzij onze NRTO-gecertificeerde partner Teach Digital.

Leerdoelen

Als je met de Google Ads training begint, stellen we in overleg leerdoelen op. Op die manier kunnen we de coachingsessies beter afstemmen op jouw behoefte.

Examens en certificaat

Als je de eindtoets met een voldoende hebt afgesloten (slagingsdrempel is 70%) ontvang je een certificaat. De eindtoets kun je zo vaak als je wilt herkansen. Naast de eindtoets geeft je Google Ads coach je diverse praktijkopdrachten mee die hij met een voldoende moet beoordelen voordat je met de volgende opdracht aan de slag kan gaan.

Unieke leermethodiek

Ons doel is om ervoor te zorgen dat je na afloop van de training niet alleen de theorie beheerst, maar de kennis ook in de praktijk kunt toepassen. Daarom combineren we offline en online training met persoonlijke coaching. Dat is uniek voor Google Ads trainingen.

Coaching van Google Ads expert

Gedurende de training krijg je coaching van één van onze Google Ads experts, zodat wat je geleerd hebt optimaal kunt toepassen in de praktijk.

Ervaringen van voorgangers

“Cijfer: ruime 8, ik ben heel tevreden over de inhoud van de Academy. De interactie is ook goed.”

Liesbeth Rutten

Communicatie manager – IBK B.V.

“Dankzij de partnership hebben wij onze online strategie staan. De begeleiding was professioneel, effectief en praktisch.”

Willem Prinsen

Group Commercial Director – Solidus Solutions

“Wat ik fijn vond aan de academy is de verhouding tussen begeleiding en self-learning. Het is fijn om op deze manier ‘rugdekking’ te krijgen in online marketing!”

Jacco Roukens

Marketeer – MisterSales

Veelgestelde vragen

Voor iedereen die Google Ads van a t/m z wil beheersen en daarnaast de geheimen wil ontdekken over hoe je landingspagina’s maakt die uitzonderlijk goed converteren.

Afhankelijk van de snelheid waarmee je leert en door de lesstof gaat, kun je rekening houden met de volgende tijdsinvestering:

  • Lesstof – 12 uur
  • Praktijkopdrachten – 12 uur
  • Contact met coach – 2 uur

De Google Ads training is op hbo werk- en denkniveau. Om de training succesvol te kunnen volgen is mbo 4 werk- en denkniveau een must.

Teach Digital Academy (kennisbank), beschikbaar gedurende het traject.

Externe hulpmiddelen:

  • Google Tag Manager
  • Google Search Console
  • Bing Webmaster Tools
  • Google Analytics
  • Zoekwoordplanners
  • Google Ads
  • Microsoft Ads
  • Google Merchant Center

Eventueel externe (betaalde) tools (niet verplicht), bijvoorbeeld:

  • Semrush

Ja, dat kan! Onze partner Teach Digital is NRTO-gecertificeerd.

De training volg je via de online leeromgeving van Teach Digital. De 1 op 1 coachingsessies zijn met een Google Ads expert van TIC Online Marketing.

Schrijf je direct in!

    Aanvullende gegevens voor het aanvragen van het STAP-budget: