E-mailmarketing uitbesteden

Bereik je klanten wanneer jij dat wilt

  • Zoek je naar een geautomatiseerde manier om nieuwe leads en klanten te genereren?
  • Leveren je bestaande e-mailcampagnes onvoldoende op?
  • Heb je geen strategie om structureel met je klanten via e-mail in contact te blijven, waardoor ze geen of weinig herhalingsaankopen doen?
  • Wil je de omzet onder je bestaande klanten verhogen?
  • Wil je starten met e-mailmarketing, maar weet je niet hoe je het moet aanpakken?

Plan dan een sparringsessie in met onze e-mailmarketing specialisten. Tijdens de sessie bespreken we je doelstellingen die je met e-mail campagnes wilt behalen. Daarna vertellen we je over de mogelijkheden om e-mailmarketing in te zetten. Natuurlijk vertellen we je ook hoe wij jou daarbij kunnen ondersteunen, zodat je jouw doelen daadwerkelijk kunt behalen.

De sparringsessie krijg je van ons en is zonder verdere verplichtingen.

Ik wil groeien!

Voordelen van e-mailmarketing

  • Door e-mailmarketing te automatiseren kun je met relatief weinig inspanning leads en klanten werven en houd je tijd over voor andere zaken.
  • Het is mogelijk om je e-mailberichten te personaliseren waardoor de kans groter wordt dat de ontvanger de gewenste actie neemt.
  • Je kunt (potentiële) klanten bereiken wanneer jij dat wilt.
  • E-mailmarketing is een goed middel om voor relatiebeheer in te zetten en om de interactie met je doelgroep aan te gaan. Zo werk je aan een langdurige en winstgevende klantrelatie.
  • Het is een relatief goedkoop online marketing kanaal.

E-mailmarketing biedt dus veel voordelen en kan je bedrijf flink laten groeien. Als je de e-marketing aan ons uitbesteed kun je het volgende verwachten:

Zo pakken we het aan

1. Intake

Wat wil je bereiken?

Welke doelgroep wil je met e-mailmarketing bereiken? Welke doelen wil je behalen? Heb je al een e- mailadressenbestand? En wat verwacht je van onze samenwerking? Al dit soort vragen komen tijdens het intakegesprek aan bod.

2. Nulmeting

Waar sta je nu?

De nulmeting is alleen van toepassing als je al aan e-mailmarketing doet. In dat geval analyseren we je campagne(s) en de behaalde resultaten. Met de uitkomsten van de nulmeting kunnen we later de online groei meetbaar maken.

3. E-mailmarketing strategie

Fundering voor jouw succes

Het succes van e-mailmarketing hangt voor een groot deel af van je strategie. Daarom werken we een plan voor je uit over hoe we e-mailmarketing gaan inzetten. Denk bijvoorbeeld aan de inhoud van je berichten en e-mailmarketing funnels.

4. E-mailmarketing software inrichten

Klaar voor de start

Aan de hand van de uitgewerkte strategie richten we de e-mailmarketing software in. Denk aan het aanmaken en vullen van e-mailgroepen, het vormgeven van e-mailberichten en het instellen van verzendmomenten. En natuurlijk testen we of alles goed werkt.

5. Livegang

E-mailen, analyseren en optimaliseren

Met een druk op de knop zetten we je e-mailmarketing campagnes live. In de periode daarna analyseren we de behaalde resultaten en voeren we waar mogelijk optimalisaties door. Zo werken we stap voor stap naar steeds meer online groei!

E-mailmarketing uitbesteden, waarom bij TIC?

Focus op kwaliteit in plaats van kwantiteit

Als je een e-mail naar 1000 mensen verstuurt en bijna niemand het bericht opent, heb je er weinig aan. Bij e-mailmarketing draait het dus niet alleen om het aantal e-mailadressen dat je hebt, maar ook om de kwaliteit van de adressen. Door e-mailmarketing op de juiste manier in te zetten kun je de kwaliteit van je lijst bewaken en zelfs verbeteren. En je voelt hem al aankomen: wij weten hoe je dat kunt doen.

Personalisatie en automatisering

Als er iets niet effectief is, dan is het wel hetzelfde e-mailbericht naar iedereen versturen. Iedere persoon heeft namelijk een andere behoefte. Bij het opzetten, managen en optimaliseren van je e-mailmarketing campagnes houden we hier rekening mee. Bijvoorbeeld door e-mailberichten te personaliseren en door berichten (geautomatiseerd) op het juiste moment te versturen.

E-mailmarketing uitbesteden is goedkoop

E-mailmarketing is een relatief goedkoop online marketing kanaal. Je hebt niet per se een groot advertentiebudget nodig. Bovendien kunnen we veel zaken automatiseren. Dat scheelt in de kosten.

Eén contactpersoon

Om snel en makkelijk te kunnen schakelen krijg je een vast contactpersoon die alles rondom de e- mailmarketing coördineert.

Dit zeggen onze klanten

  • Na een korte maar fijne stage gelopen te hebben bij TIC Online Marketing, raad ik dit bedrijf zeker aan. Een leuk jong team die op alle gebieden van websites goede... Lees meer

    MarkGDK Avatar MarkGDK
    10 oktober 2021

    TIC heeft mij niet alleen goed, maar vooral ook pijlsnel geholpen. Nog dezelfde dag dat ik mijn vraag stelde waren de eerste stappen al gezet. De uiteindelijke terugkoppeling was ook... Lees meer

    Joris Avatar Joris
    10 december 2020

    Na een fijne strategische sessie hebben we nieuwe inzichten gekregen voor onze Online Marketing aanpak!

    Roel Schatorjé Avatar Roel Schatorjé
    10 augustus 2021
  • We zijn gaan samenwerken met TIC online marketing, vanwege een webshop softwaremigratie. Mijn zorgen over URL's en SEO heeft TIC helemaal weggenomen. Elke stap die gezet gaat worden, wordt van tevoren... Lees meer

    Marieke Migchelbrink Avatar Marieke Migchelbrink
    10 december 2020

    Een club jonge mensen met veel kennis over SEO. Naast hun SEO ondersteuning, hebben ze onze huidige websites mee helpen ontwikkelen. TIC is altijd goed bereikbaar en in staat snel... Lees meer

    Outing Holland Avatar Outing Holland
    10 december 2020

    Ondanks dat ik geen directe opdracht had, heel goed en fijn op weg geholpen!

    Tom Verstraelen Avatar Tom Verstraelen
    10 december 2019
  • Since almost a year we are working with ticonline. They were a great support in our shop migration in regards of SEO, URLs transition and tracking. The communication is excellent.

    Jenny Schmitt Avatar Jenny Schmitt
    10 december 2020

    TIC denkt met je mee, is open en transparant en flexibel!

    Richard Beks Avatar Richard Beks
    10 april 2021

    Fijne en transparante partij om mee samen te werken. Ze denken met ons mee, zien en benutten de kansen. Een partner die gezamenlijk succes nastreeft!

    Mitsubishi Elevator Europe Avatar Mitsubishi Elevator
    10 december 2020

Veelgestelde vragen

Over de kosten voor het uitbesteden van e-mailmarketing kunnen we kort zijn: die verschillen per case. Dat heeft onder andere te maken met het aantal e-maillijsten, e-mailberichten, funnels, enzovoorts. Neem contact met ons op voor een offerte op maat.

In principe werken we met alle bekende e-mailmarketing software. Denk bijvoorbeeld aan Mailchimp, ActiveCampaign, Spotler, Aweber, MailBlue en Enormail. Neem contact met ons op als je wilt weten of wij kunnen werken met de software die je gebruikt.

Jazeker. E-mailmarketing kan immers voor verschillende doeleinden worden ingezet. Bijvoorbeeld informeren, (bij)verkopen, relatiebeheer en het aangaan van de interactie met je doelgroep. Dat soort zaken zijn zowel voor de particuliere markt als voor de b2b markt relevant.

Maandelijks ontvang je een eenvoudig te begrijpen rapportage over het uitgevoerde werk en de behaalde resultaten. Daarnaast neemt je projectmanager regelmatig contact met je op om de voortgang en de te nemen acties te bespreken.

Ja, alleen een nieuwsbrief uitbesteden kan ook. We plannen dan een sessie in over de strategie achter het versturen van de nieuwsbrieven. Daardoor kunnen we het rendement van je investering zo hoog mogelijk maken.