Google Analytics training

Unieke e-learning met 1 op 1 coaching

  • Leer alle ins en outs over Google Analytics.
  • Naast theorie krijg je praktijkopdrachten zodat je de opgedane kennis direct kunt toepassen.
  • De Google Analytics training bestaat uit een e-learning, praktijkopdrachten en 1 op 1 coachingsessies met een Google Analytics expert.
  • Je krijgt toegang tot onze kennisbank vol met artikelen om je kennis nog verder uit te breiden.
  • De training en de 1 op 1 coachingsessies plannen we in overleg met je in.

Google Analytics training

0,- met STAP-budget (excl. BTW)
825,- zonder STAP-budget (excl. BTW),
4 weken
E-learning & persoonlijke coaching
Inschrijven

Inhoud en leerdoelen: wat ga je leren?

1. Introductie Google Analytics

Je leert hoe Google Analytics werkt, welke functionaliteiten er in zitten en welke functionaliteiten je wanneer moet gebruiken.

2. Instellen van Google Analytics (basis)

We leren je hoe je Google Analytics op de juiste wijze instelt, zodat de data die je gaat verzamelen betrouwbaar is en je tussen verschillende weergaven kunt schakelen om analyses uit te voeren.

3. Instellen van Google Analytics (geavanceerd)

Om het maximale uit Google Analytics te halen leren we je alles over geavanceerde functionaliteiten zoals gebeurtenissen en conversies, reguliere expressies, aangepaste doelgroepen en het meten van cross-platform campagnes.

Dit heb je gedaan als je de Analytics training hebt afgerond

Je hebt:

  • Google Analytics ingesteld op verschillende niveaus (account-, property-, en weergaveniveau).
  • Geleerd hoe je Google Analytics privacyvriendelijk instelt, zodat je niet in strijd met de AVG data verzamelt.
  • Gebeurtenissen en doelen ingesteld.
  • Reguliere expressies ingesteld.
  • Parameters voor gebeurtenissen ingesteld.
  • Doelgroepdefinities voor aangepaste doelgroepen ingesteld.
  • Site search & query parameters ingesteld.
  • Diepere integratie met Google Ads ingesteld.
  • Geleerd hoe je cross-platform campagnes kunt meten.
  • Kennis opgedaan over hoe je jouw website meetbaar kunt maken.
  • Geleerd hoe je het gedrag van je doelgroep met Google Analytics kunt analyseren.
  • Geleerd hoe je de functionaliteiten van Google Analytics optimaal kunt benutten.

Inschrijven

Waarom een Google Analytics training van TIC?

STAP-budget

Teach Digital, onze opleidingspartner, is NRTO-gecertificeerd. Daardoor kun je voor de investering in de Google Analytics training gebruikmaken van het STAP-budget (tot wel € 1.000,- vergoeding).

Afgestemd op jouw leerdoelen

Om ervoor te zorgen dat de Google Analytics training je zo veel mogelijk oplevert, stellen we voorafgaand aan de training leerdoelen op. Je coach houdt bij de 1 op 1 coachingsessies rekening met jouw leerdoelen. De sessies worden daardoor optimaal benut.

Examen en certificaat

De training wordt afgesloten met een eindtoets (de slagingsdrempel is 70%), bij een voldoende krijg je een certificaat van ons. Het is niet erg als je de eindtoets niet in één keer haalt, je mag zo vaak herkansen als je wilt. Naast de eindtoets krijg je praktijkopdrachten die je coach met een voldoende moet beoordelen.

Unieke leermethode

Veel Google Analytics trainingen zijn met name gericht op de theorie. Maar als je de opgedane kennis niet kunt toepassen in de praktijk heb je er weinig aan. Daarom combineren we de training met 1 op 1 coachingsessies.

Coaching van Google Analytics expert

Gedurende de training krijg je coaching van één van onze Google Analytics experts, zodat je het geleerde optimaal kunt toepassen in de praktijk.

Ervaringen van voorgangers

“Cijfer: ruime 8, ik ben heel tevreden over de inhoud van de Academy. De interactie is ook goed.”

Liesbeth Rutten

Communicatie manager – IBK B.V.

“Dankzij de partnership hebben wij onze online strategie staan. De begeleiding was professioneel, effectief en praktisch.”

Willem Prinsen

Group Commercial Director – Solidus Solutions

“Wat ik fijn vond aan de academy is de verhouding tussen begeleiding en self-learning. Het is fijn om op deze manier ‘rugdekking’ te krijgen in online marketing!”

Jacco Roukens

Marketeer – MisterSales

Veelgestelde vragen

Voor iedereen die Google Analytics wil leren gebruiken om zijn online marketing inspanning meetbaar te maken en te verbeteren.

Dat hangt van je leersnelheid af, maar je kunt rekening houden met de volgende tijdsinvestering:

  1. Lesstof – 12 uur
  2. Praktijkopdrachten – 10 uur
  3. Contact met coach – 2 uur

De Google Analytics training is op hbo werk- en denkniveau. We verwachten van je dat je mbo werk- en denkniveau hebt.

  • Teach Digital Academy (kennisbank), beschikbaar gedurende het traject.
  • Externe hulpmiddelen: Google Analytics

Ja! Onze partner Teach Digital is NRTO-gecertificeerd, dus je kunt gebruikmaken van het STAP-budget.

De training volg je via de online leeromgeving van Teach Digital. De 1 op 1 coachingsessies zijn met een Google Analytics expert van TIC Online Marketing.

Schrijf je direct in!

    Aanvullende gegevens voor het aanvragen van het STAP-budget: