Klanten maken van je bezoekers

Je website trekt veel bezoekers, maar geen of weinig van hen gaan over tot de gewenste actie? Wij maken klanten van jouw bezoekers! Dat is conversie optimalisatie!

Ja, ik kom graag in contact met jullie!

Wat is een conversie?

Een conversie is een gewenste actie van een bezoeker op je website. Dit kan zijn een productverkoop, een ingevuld contactformulier, een aangemaakt account of een offerteaanvraag.  Bij conversie gaat het dus om het bereiken van de vooraf opgestelde doelen. Hoe meer bezoekers van je site overgaan tot de gewenste actie, hoe hoger het conversiepercentage zal zijn.

Om je conversiepercentage te verhogen, is het belangrijk om te weten welk doel je website heeft. Welke actie wens je van jouw bezoekers? Dit kan bijvoorbeeld een inschrijving voor de nieuwsbrief zijn, een account aanmaken of meer bestellingen plaatsen. Misschien trekt je website honderden unieke bezoekers per dag, maar dit is pas waardevol als er genoeg mensen converteren.

 

Online Marketing Tools

Informatie uit programma’s als Google Analytics, Google Tag Manager en Hotjar geven zeer waardevolle informatie over de conversies. Waar haakt de bezoeker af in het bestelproces, of welke kleur button zorgt voor de meeste clicks? Schrijf ik wel de juiste teksten of is een ander lettertype fijner voor de leesbaarheid? Dit kan allemaal gemeten worden met behulp van diverse online marketing tools.

 

A/B Testen

A/B testen worden gebruikt om inzicht te geven in welke veranderingen leiden tot een snellere gewenste actie per bezoeker. Bij een A/B test zijn er twee (of meer) varianten van dezelfde inhoud van de website. Willekeurig krijgen bezoekers diverse varianten te zien. Door nauwkeurig te analyseren kan er gekeken worden welke variant het beste resultaat oplevert.

Dus, door middel van A/B testen kan de website geoptimaliseerd worden om het conversiepercentage te verhogen.

 

Conversie optimalisatie met TIC Online Marketing

TIC Online Marketing staat te popelen om samen met jou de conversiedoelstelling van je website zo helder mogelijk te maken. We analyseren de customer journey om erachter te komen welk pad jouw bezoekers volgen om een bepaalde actie te voltooien. De hieruit volgende resultaten bepalen onder andere bij welke stappen bezoekers hun belangstelling verliezen. Vervolgens kunnen we hierop anticiperen door het verwijderen van drempels die een conversie in de weg staan. Een heldere conversiedoelstelling staat aan de basis van al onze zoekmachine- en conversie optimalisatieadviezen.

 

Ja, ik kom graag in contact met jullie!