Conversie optimalisatie: maak klanten van je websitebezoekers

Je hebt veel geld geïnvesteerd in je website en over het aantal websitebezoekers ben je tevreden. Maar toch doen weinig bezoekers datgene wat je wilt. Het gevolg is dat er via je website weinig aanvragen, bestellingen of telefoontjes binnenkomen. Dat wil je veranderen. Maar je hebt al veel tijd en geld in je website geïnvesteerd, dus je wilt alleen de onderdelen optimaliseren die echt gaan bijdragen aan het verhogen van het aantal conversies. En dat is precies wat je krijgt als je conversie optimalisatie bureau TIC inschakelt.

Zo gaan onze specialisten het aantal conversies verhogen

Om het rendement van conversie optimalisatie zo hoog mogelijk te maken, werken onze conversie specialisten met een beproefde aanpak die gebaseerd is op onze jarenlange ervaring met het verhogen van conversies. Met onze aanpak zien we belangrijke data niet over het hoofd en voorkomen we dat er onbedoeld aanpassingen op je website worden doorgevoerd die juist een averechts effect hebben op het aantal conversies. Concreet is onze aanpak als volgt:

Analyse van de websitetechniek en de huidige resultaten

Om te analyseren of je website goed functioneert en snel wordt geladen, voeren we een technische analyse uit. Te lange laadtijden en andere technische mankementen kunnen namelijk een grote invloed hebben op het aantal conversies. Ga maar na bij jezelf: wat doe je als een online formulier niet goed werkt of als een website iedere pagina traag laadt? Precies, dan klik je hem weg. Dat doen jouw websitebezoekers dus ook.

Naast de techniek analyseren we aan de hand van de websitestatistieken de huidige resultaten. Daarbij kijken we onder andere naar de bezoekersduur, het aantal bekeken pagina’s en het aantal bezoekers per pagina versus het aantal conversies.

Meestal maken we ook een aantal (anonieme) video opnames van websitebezoekers. Daardoor kunnen we heel precies vaststellen welke knelpunten ervoor zorgen dat bezoekers niet converteren. Denk aan zaken zoals formulieren die onnodig lang zijn waardoor bezoekers afhaken, een menu dat te complex is of een contactknop die niet genoeg opvalt.

Hypotheses opstellen en testplannen maken

Met de uitkomsten van de analyse van de websitetechniek en de huidige resultaten maken we een testplan. Concreet stellen we hypotheses op (als we aanpassing y doorvoeren, verwachten we resultaat x) en bepalen we wat we gaan testen en welke tools we daarbij inzetten.

Eenvoudige verbeteringen die uit de analyse naar voren komen (zoals niet goed functionerende formulieren of onderdelen van de website die op mobiele apparaten niet goed worden weergegeven) lossen we direct voor je op.

Testvarianten maken en online zetten

De testplannen werken we uit in testvarianten. Dit zijn twee pagina’s die over hetzelfde onderwerp gaan, maar waarin variaties qua opbouw en uiterlijk zijn verwerkt (ook wel a/b testen genoemd). De testpagina’s zetten we een korte periode online, zodat we voldoende data verzamelen om onderbouwde conclusies te kunnen trekken over hoe we het conversiepercentage kunnen verhogen.

Resultaten analyseren en terugkoppeling geven

Na de testperiode analyseren we de behaalde resultaten en geven we je daar terugkoppeling over. Ook bespreken we de vervolgacties, zoals het implementeren van de best presterende pagina. Het kan ook zo zijn, dat de beoogde resultaten nog niet zijn behaald en we een nieuwe, aangepaste, test moeten draaien.

Conversie optimalisatie is immers een proces van analyseren, testen en verbeteren totdat het gewenste resultaat is behaald. Voorafgaand aan de start van jouw project maken we uiteraard afspraken over het budget, zodat je weet waar je aan toe bent.

Weten hoe we jouw conversiepercentage kunnen verhogen?

Wil je vrijblijvend sparren over de mogelijkheden om het aantal conversies van jouw website te verhogen? Klik dan op een van de onderstaande knoppen om contact met ons op te nemen. We maken graag kennis met je.

Meer bezoekers laten converteren?

Timo Brock 030-2072770 Hello@ticonlinemarketing.nl

Waarom conversie optimalisatie aan TIC uitbesteden?

  • Zoals we je zojuist hebben verteld, is onze aanpak gebaseerd op het handelen op basis van data. Daardoor voorkomen we de uitvoering van nutteloze testen en dus het doen van onnodige investeringen.
  • We hebben een eigen conversie optimalisatie lab waarin we onze aanpak door en door hebben getest, zowel op onze eigen website als op ons netwerk van 300 webshops. Daardoor hebben we enorm veel ervaring opgedaan waarvan onze klanten ook profiteren.
  • Ieder conversie optimalisatie traject starten we met een uitgebreide (technische) analyse van je website. Daarbij kijken we onder andere naar de laadtijden en andere technische aspecten van je website. Lange laadtijden en andere technische mankementen zijn namelijk echte conversiekillers.
  • Je ontvangt een duidelijke rapportage over het uitgevoerde werk. Zo weet je precies welke werkzaamheden we hebben uitgevoerd en wat de resultaten daarvan waren. Ook nemen we regelmatig contact met je op om de voortgang te bespreken.
  • Indien gewenst, kunnen onze websitebouwers de aanbevolen verbeteringen om het aantal conversies te verhogen voor je implementeren. Zo heb je nergens omkijken naar.

Neem contact opBel ons direct