Conversie Optimalisatie

Je krijgt al veel gericht verkeer naar je website of webshop, maar haalt nog niet genoeg rendement uit de bezoekers. Misschien merk je dat bezoekers net op het laatste moment afhaken in het orderproces en niet overgaan tot de gewenste actie: je bezoekers converteren niet. Dan is het handig om eens op zoek te gaan naar een geschikt conversie optimalisatie bureau.

Klanten maken van website bezoekers

Misschien heb je al geïnvesteerd in online marketing, door het inzetten van SEO, SEA of Social Media Marketing. Dit heeft waarschijnlijk geleid tot meer bezoekers op je website. Maar heb je ook genoeg conversies? Weet je eigenlijk wel wat die bezoekers op je website doen? Gaan ze over tot de gewenste actie, of verlaten ze je website voor die tijd weer? Hoe gedragen ze zich eigenlijk op je website?

Inzicht in gedrag

Om zoveel mogelijk rendement te kunnen halen uit je website wil je antwoord kunnen geven op deze vragen. Je wilt inzicht hebben in het gedrag van je bezoekers. Wanneer je dat inzicht hebt, kun je daar op inspelen via je website of webshop.

Conversie optimalisatie is eigenlijk een van de belangrijkste onderdelen van jouw online afdeling. Je kunt al met behulp van kleine simpele aanpassingen, een hoop meer rendement behalen. Tegelijkertijd bouw je, door het verzamelen van alle data, ontzettend waardevolle informatie op over je bezoekers.

Offerte aanvragen030 – 20 72 770

Conversie verhogen

Om de conversie te kunnen verhogen haalt onze conversie specialist alle data op uit marketing tools als Google Analytics, Google Tag Manager en Hotjar. Deze programma’s geven interessante informatie over het gedrag van de bezoekers van je website. Zo kun je bijvoorbeeld zien waar de bezoeker van je site afhaakt in het bestelproces en welke button voor de meeste kliks zorgt.

TIC Online Marketing: Jouw conversie optimalisatie bureau

Onze conversie specialist is er klaar voor om samen met jou de conversiedoelstelling van je website zo helder mogelijk te maken. We analyseren de customer journey om erachter te komen welk pad jouw bezoekers volgen om een bepaalde actie te voltooien. De hieruit volgende resultaten bepalen onder andere bij welke stappen bezoekers hun belangstelling verliezen. Vervolgens kunnen we hierop anticiperen door drempels te verwijderen die een conversie in de weg staan.

Meer bezoekers laten converteren?

Timo Brock 030-2072770 Hello@ticonlinemarketing.nl

Veelgestelde vragen

Een conversie is een gewenste actie van een bezoeker op je website. Dit kan bijvoorbeeld een productverkoop, een ingevuld contactformulier of een offerteaanvraag zijn. Hoe meer bezoekers van je site overgaan tot de gewenste actie, hoe hoger het conversiepercentage. Conversie optimalisatie is een verzamelnaam voor de handelingen die uitgevoerd worden ter bevordering van het aantal conversies. Stijging in het conversiepercentage is dan ook het gevolg van conversie optimalisatie.