Full service online marketing aanpak

Alle onderdelen van online marketing op elkaar afgestemd

Voor online groei heb je in hoofdlijnen drie dingen nodig:

 

  1. Een strategie
  2. Een website
  3. Online marketing kanalen (SEO, SEA, Social media etc.)

Met onze full service aanpak richten we ons op al deze 3 onderdelen. Daarbij stemmen we de online marketing kanalen op elkaar af, zodat ze een versterkend effect op elkaar hebben. Dat zie je terug in jouw online groei.

Zo pakken we het aan

1. Strategie & advies

Aanbod en doelgroep bevinden

We brengen in kaart:

  • Op welke producten en/of diensten het project betrekking heeft.
  • Op welke doelgroep we ons gaan richten.
  • Wat de kenmerken van de doelgroep zijn (persona’s).
  • Welke fases de doelgroep doorloopt tot aankoop (klantreis).

Online onderzoek verrichten

We onderzoeken:

  • Via welke online kanalen we de doelgroep kunnen bereiken.
  • Hoe we de doelgroep kunnen bereiken (targeting per kanaal).
  • Wat de potentie (bereik, kliks etc.) per kanaal is o.b.v. de targeting.
  • Welke kanalen we, gezien de bevindingen, het beste kunnen inzetten.

Doelstellingen, KPI’S en campagnes

We bepalen:

  • Wat de doelstellingen per gekozen online kanaal zijn.
  • Wat de bijbehorende KPI’s zijn.
  • Welke campagnes we gaan opzetten om de doelstellingen te behalen.
  • Welke content we voor de campagnes nodig hebben (tekst, video, afbeeldingen etc.) en wat
    wanneer af moet zijn.

2. Design & development

Ontwerpen

We ontwerpen:

  • Het design van de website.
  • De structuur van het menu en de webpagina’s.

Bouwen

We bouwen:

  • De website en implementeren het design en de structuur.
  • De webpagina’s en vullen die met de gemaakte content (tekst, afbeeldingen, video’s etc.).

Testen en livegang

We testen:

  • Of alle functionaliteiten goed werken.
  • Of je website op mobiel, tablet en desktop goed worden weergegeven.
  • Of alles nog steeds goed werkt nadat we de website online hebben gezet.

3. Online marketing

Campagne voeren

We starten:

  • De uitgewerkte campagnes van de strategie.
  • Metingen om data te verzamelen.

Analyseren

We bekijken:

  • De prestaties van de campagnes.
  • De achterliggende data van de prestaties, om te achterhalen op welke punten we de campagnes kunnen optimaliseren.

Rapporteren en optimaliseren

We bespreken:

  • In begrijpelijke taal de resultaten met je.
  • Welke wijzigingen we in de campagnes gaan doorvoeren om de prestaties te optimaliseren. Het optimalisatieproces blijft gedurende het project doorgaan. Op die manier wordt jouwonline groei steeds groter.

De voordelen van onze full service aanpak

De invulling van de full service aanpak op jouw case werken we uit in een online marketingplan. Dat geeft houvast: je weet wat we wanneer en waarom gaan doen, wat wanneer af is en wat de investeringen zijn.

Voor ieder onderdeel van de aanpak hebben we specialisten in dienst. Dat zie je terug in jouw resultaten. Specialisten leveren immers vaak betere resultaten dan generalisten.

Alle online marketingkanalen zijn op elkaar afgestemd, daarmee creëer je een versterkend effect en een grotere online groei.

Je hebt één bureau voor alle online marketing. Dat werkt wel zo prettig.

Wat onze klanten over ons zeggen

Vrijblijvend van gedachten wisselen?

Wil je meer weten over onze full service aanpak, voorbeeldcases zien of vrijblijvend sparren over hoe onze aanpak ook voor jouw bedrijf online groei kan opleveren? Neem dan contact met ons op. We maken graag kennis met je.

Veelgestelde vragen over onze full service aanpak

In dat geval kijken we of je huidige website voldoet om je doelstellingen te behalen. Indien nodig voeren we optimalisaties door. Wanneer het verstandiger en/of voordeliger is om een nieuwe website te bouwen, zullen we je daarover adviseren.

Dan bekijken we welke campagnes en content we kunnen gebruiken om in onze full service aanpak te verwerken. Wat al goed is hoef je immers niet weg te doen.

Jazeker, ook voor webshops is onze full service aanpak de beste route naar online groei. Sterker nog,
vanuit TIC beheren wij ruim 300 eigen webshops waarop we onze full service aanpak toepassen.