Conversie Online én Offline: De Voordelen van Narrowcasting

Als (nationaal of internationaal georiënteerd) bedrijf gebruikt u allerlei middelen met als doel om een bepaalde boodschap over te brengen. Een boodschap die belangrijk wordt gevonden, zowel door u – als de vertoner van de boodschap – als ook door uw publiek. Door niet alleen de juiste boodschap te creëren, maar die ook op de juiste manier naar uw doelgroep over te brengen kunt u van een site- of winkelbezoeker een betalende klant maken. Binnen de e-commerce wordt dit laatste ook wel conversie genoemd. Daarbij kijkt men doorgaans naar het percentage bezoekers op een site dat overgaat tot een bepaald conversiedoel. Dit gaat dan vaak om het doen van een bestelling of betaling, maar kan bijvoorbeeld ook zijn het door de bezoeker aanmelden op uw nieuwsbrief.

Online en offline media

Het optimaliseren van conversie wordt tegenwoordig steeds belangrijker voor bedrijven. Niet alleen ontstaat er steeds meer onderlinge concurrentie tussen websites, bedrijven moeten ook steeds meer technieken toepassen (SEO, SEA, etcetera) en manieren verzinnen om hun sites überhaupt nog in de zoekmachine resultaten goed naar voren te laten komen. Al jaren is er een verschuiving op te merken van het mediabudget waarbij bedrijven steeds meer hun budget op online media inzetten. Toch worden online marketingcampagnes als een op zichzelf staand middel door veel bedrijven overgewaardeerd. In veel gevallen zijn het namelijk de offline kanalen van een bedrijf (TV, radio, print advertising) die ervoor zorgen dat mensen op haar online kanalen terecht komen. Door online en offline media te combineren en strategisch in te zetten ontstaat er synergie en haalt u meer rendement uit uw bezoekers.

Mere-exposure effect

Dit is te verklaren vanuit het zogenaamde mere-exposure effect, welke inhoudt dat herhaling er bij mensen voor zorgt dat ze een positievere houding krijgen tegenover dingen. Kortom: hoe vaker u iets hoort of ziet, hoe leuker u het vindt. Als de consument uw boodschap vaker hoort of voorbij ziet komen, is er een grote kans dat hij of zij positiever tegenover de boodschap begint te staan. Als uw potentiële klant eerst wordt blootgesteld aan uw boodschap in een winkel of openbare ruimte, en vervolgens uw nieuwsbrief binnenkrijgt, ontstaat er een grotere kans dat hij of zij die nieuwsbrief opent en zo uiteindelijk op uw website terecht komt.

Narrowcasting

Het combineren van online en offline media is dus dé manier om in deze tijd uw concurrentie voor te blijven en uw publiek met uw boodschap helder en effectief te bereiken. Daarbij kunt u tegenwoordig niet alleen online uw boodschap gemakkelijk afstemmen op verschillende doelgroepen, maar ook offline! Hierbij komt de techniek van narrowcasting om de hoek kijken. Met informatieschermen worden digitale displays ingezet om een of meer specifieke doelgroepen op een gerichte manier te benaderen. Deze displays hebben een specifieke plaats binnen een fysieke locatie (denk aan een winkel of wachtruimte), en tonen op specifieke momenten een op maat gesneden (audio)visuele boodschap aan het beoogde publiek.

Informatieschermen

Een gemakkelijke manier om uw online media te combineren met offline media – in de vorm van narrowcasting – is InfoTV. Met InfoTV biedt TIC Online Marketing een interactief narrowcasting kanaal dat u kunt gebruiken in uw zaak om consumenten te informeren over nieuws of aanbiedingen, of op uw kantoor om uw personeel up-to-date houden en werkprocessen te verbeteren. Het fijne van InfoTV is dat het narrowcasting vanuit de cloud mogelijk maakt. Via een online CMS heeft u zelf volledig beheer over de inhoud en de boodschap die u niet alleen online maar ook offline wilt overbrengen op de consument. U kunt dus op afstand en op ieder moment invulling geven aan uw narrowcasting content. Kies dus voor InfoTV en u kunt vanaf uw luie stoel zowel uw online als offline kanalen beheren en zo voor een optimale conversie zorgen!

Meer weten?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op of kom eens langs voor een kop koffie. Wij kunnen advies op maat geven.

    Lees onze laatste artikelen

    Kosten voor SEO? Hier kun je rekening mee houden
    Kosten voor SEO? Hier kun je rekening mee houden
    Lees meer
    SEO zelf doen of uitbesteden?
    SEO zelf doen of uitbesteden?
    Lees meer
    Cookies en de AVG, voldoet jouw website aan de wetgeving?
    Cookies en de AVG, voldoet jouw website aan de wetgeving?
    Lees meer