Neem dan contact met ons op en plan vrijblijvend een sparringsessie in. Tijdens de sessie bespreken we de doelstellingen die je met Google adverteren wilt behalen en wat de mogelijkheden zijn om dat te doen. Als je Google Ads al gebruikt kijken we naar wat er beter kan en hoe we je daarbij kunnen helpen als je besluit om de ads aan ons uit te besteden.
Ontdek hoe jouw bedrijf met behulp van Google adverteren kan groeien en vraag vrijblijvend de sparringsessie aan. Binnen 24 uur bellen we je om een afspraak in te plannen. Online of op kantoor, jij kiest. De sparringsessie is zonder verdere verplichtingen.
Ik wil groeien!Om Google Ads succesvol in te kunnen zetten heb je 3 dingen nodig:
Als je de bovenstaande drie zaken op orde hebt, wordt de kans op leads en klanten groter. Met onze aanpak houden we hier rekening mee.
We maken kennis met je, definiëren je doelgroep en formuleren doelstellingen voor jouw campagnes. Daardoor weet je vanaf de start van de samenwerking wat je van ons kunt verwachten en welk rendement we willen behalen.
Hoeveel websitebezoekers heb je gemiddeld per maand? Hoeveel offerteaanvragen/verkopen leveren die bezoekers op? En als je al een Google Ads campagne hebt draaien: wat waren de resultaten? Al dit soort zaken brengen we met de nulmeting in kaart, zodat we je online groei straks kunnen monitoren.
Welke zoekwoorden gebruikt je doelgroep in Google om jouw producten en/of diensten te vinden? Hoe vaak zoeken ze? En wat kost het om op die zoekwoorden in Google te adverteren? Met de uitkomsten van het zoekwoordenonderzoek beantwoorden we al dit soort vragen.
Kliks op je Google advertenties zijn weinig waard als ze geen leads en klanten opleveren. Daarom maken we landingspagina’s die op je doelgroep zijn afgestemd en hen prikkelen om contact met je op te nemen of om direct bij je te kopen.
We zetten je campagnes op, stellen metingen in en drukken na jouw goedkeuring op de startknop. Vervolgens kun je via een dashboard de voortgang 24/7 volgen.
Maandelijks ontvang je van ons een begrijpelijke rapportage over de uitgevoerde werkzaamheden en de behaalde resultaten. Onze Google Ads specialisten analyseren de data van je campagnes en voeren waar mogelijk optimalisaties door. Zo krijg je steeds meer leads en klanten tegen steeds lagere kosten.
Door en door geteste aanpak
Onze aanpak voor Google Ads uitbesteden is door en door getest en geoptimaliseerd. Enerzijds door onze ervaringen met klantcases. Maar ook doordat we een eigen netwerk van ruim 300 webshops beheren, waarvoor we Google Ads inzetten.
Optimalisatie op ROAS
Bij het optimaliseren van je campagnes focussen we op het behalen van een zo’n hoog mogelijke ROAS. ROAS staat voor ‘Return On Ad Spend’. Oftewel: hoeveel levert iedere euro op die je in Google Ads investeert? Want zeg nu zelf: meer kliks en lagere klikkosten zijn leuk, maar een goed rendement is veel leuker!
10+ jaar ervaring
Door jarenlange praktijkervaring weten onze Google Ads specialisten precies wat wel en wat niet werkt om jouw bedrijf zo goed mogelijk te laten groeien.
Eén aanspreekpunt
Vanaf het moment dat je besluit om de ads aan ons uit te besteden, krijg je een vast contactpersoon, zodat communiceren snel en makkelijk is.
Dat verschilt per case. Soms is bijvoorbeeld de concurrentie in Google Ads zo groot dat de klikkosten niet meer in verhouding zijn met de opbrengst. In dat geval kan Microsoft Ads uitkomst bieden.
Ook kan het zo zijn dat je doelgroep vaker Bing dan Google gebruikt, waardoor Bing de juiste keuze is. Als beide zoekmachines voldoende potentieel bieden, dan kunnen we besluiten om zowel Google Ads als Microsoft Ads in te zetten.
Kortom, het hangt van jouw case af wat voor jou het beste is. Wil je hierover sparren? Vraag dan een sparringsessie aan. Geen zorgen, je zit nergens aan vast.
De kosten voor de Ads zijn opgebouwd uit twee onderdelen: klikkosten en kosten voor het uitbesteden van Google Ads (beheerkosten).
De hoogte van de klikkosten bepaal je zelf. In overleg met jou stellen we een dagbudget in. Als het dagbudget op is, worden je advertenties niet meer vertoond. Je dagbudget wordt verbruikt als iemand op een advertentie klikt of als een advertentie 1000 keer is vertoond.
De kosten voor het uitbesteden van Google Ads (beheerkosten) hangen af de omvang van jouw account. De vanafprijs is €250,- per maand.
Meer weten over wat Google Ads kost? Lees dan ons blog over de kosten van adverteren in Google.
Dat kan, maar besef dat het succes van Google adverteren staat of valt bij de kwaliteit en creativiteit van de campagnes.
Om goede professionele campagnes te maken heb je veel kennis en ervaring nodig. Daarom kiezen veel bedrijven voor Google Ads uitbesteden.
Wil je toch zelf aan de slag? Volg dan onze Google Ads training, zodat je een solide basis hebt om te starten.
Het grootste voordeel van Google Ads uitbesteden is dat de klikkosten vaak stukken lager uitvallen en het rendement stukken hoger is dan wanneer je zelf gaat adverteren.
Hoe komt dat dan? Dat komt doordat het in de basis eenvoudig is om zelf een Google Ads campagne op te zetten. Maar door verkeerde instellingen en zoekwoorden te kiezen is het ook eenvoudig om dikke facturen voor klikkosten te krijgen… Zonder dat het je veel leads of klanten oplevert.
En dan hebben we het nog niet gehad over de landingspagina’s waarop je bezoekers terechtkomen als ze op jouw advertenties klikken. Die landingspagina’s moeten namelijk geoptimaliseerd zijn, zodat ze veel leads of klanten opleveren.
Onze copywriters en designers weten precies hoe ze dat voor elkaar kunnen krijgen. Jij ook? Zo niet, dan kun je Google Ads beter uitbesteden.
Adverteren via Google Ads kan op verschillende manieren:
Voor de meeste bedrijven die de ads aan ons uitbesteden, gebruiken we een combinatie van verschillende soorten advertenties. Op die manier vergroten we het bereik en kunnen we op basis van data bepalen welke soort ads het beste rendement oplevert.
Het eerlijke antwoord: vaak wel, maar in enkele gevallen niet. Soms kan de concurrentie zo sterk zijn dat de klikkosten de pan uit rijzen en het niet rendabel is om via Google te adverteren.
Dit zijn echter uitzonderlijke gevallen. Voor de meeste bedrijven is Google Ads uitbesteden rendabel, mits de campagnes goed worden ingericht.
De voorbereiding is daarbij het belangrijkste, bijvoorbeeld:
Bij het opzetten van de campagnes houden we rekening met al dit soort zaken. Daardoor wordt de kans op een goed rendement stukken groter als je besluit om Google Ads aan ons uit te besteden.
Jazeker, dit zijn enkele voorbeelden:
Als je besluit om de ads aan ons uit te besteden, stellen we in overleg samen doelstellingen op. Zo werken we gericht naar de gewenste resultaten toe.
Het beste is een combinatie van Google Ads en SEO.
Het verschilt per zoekwoord, maar grofweg klikt ongeveer de helft van de mensen die in Google zoekt op een advertentie en de andere helft op een gratis zoekresultaat. Je loopt dus een groot aantal potentiële klanten mis als je Google Ads of SEO niet benut.
Bovendien kun je Google Ads en SEO niet los van elkaar zien. Je klikkosten dalen namelijk als de landingspagina’s goed geoptimaliseerd zijn op zoekwoorden.
Dat komt doordat Google waarde hecht aan relevantie. Een belangrijke graadmeter voor die relevantie is het gebruik van dezelfde zoekwoorden in de advertenties en op de landingspagina’s.
Zoekwoordoptimalisatie van de landingspagina’s valt onder SEO, maar heeft dus invloed op Google Ads. Daarom kijken we altijd naar de SEO als je Google Ads aan ons uitbesteedt.
Indien je niet genoeg budget hebt om Google Ads en SEO gelijktijdig in te zetten, dan beperken we ons tot de basis SEO optimalisatie en leggen we de focus op Google Ads. Met de opbrengsten van Google Ads kunnen we in een later stadium alsnog SEO uitgebreider inzetten.