Social media training: alle ins en outs in 8 weken

De training die je likes, kliks en klanten oplevert

Get social in 8 weken:

  • Leer alle ins en outs over de bekendste social media kanalen.
  • Wat je leert pas je direct toe op praktijkopdrachten.
  • Je staat er niet alleen voor: je krijgt 1 op 1 coaching van een ervaren social media expert.
  • Je krijgt toegang tot onze kennisbank boordevol artikelen waarmee je een verdiepingsslag kunt maken.
  • De training en de 1 op 1 coachingsessies plannen we in overleg met je in.

Social media training

975,- met STAP-budget (excl. BTW)
1800,- zonder STAP-budget (excl. BTW)
8 weken
E-learning & persoonlijke coaching
Inschrijven

Inhoud en leerdoelen: wat leer je tijdens de social media training?

1. Doelstellingen, KPI’s, persona’s en social media kanalen

Bepaal je doelgroep, formuleer doelstellingen, kies KPI’s en selecteer de social media kanalen waarmee de kans op succes het grootst is.

2. Voorbereiding op social media

Zonder accurate data wordt het lastig om social media succesvol in te zetten. Daarom leren we je hoe je alle belangrijke analysetools en social media pixels op de juiste wijze aan je website koppelt en instelt.

3. Alle ins en outs over social media

Nu begint het echte werk! We zetten een contentkalender op en leren je alles over de social media kanalen. Daarbij leggen we de focus op de kanalen die je eerder hebt geselecteerd.

4. Remarketing

Online zijn er vaak meerdere interacties nodig voordat iemand klant bij je wordt, iets downloadt of zich inschrijft voor je mailinglijst. Daarom leren we je hoe je met remarketing op social media mensen kunt bereiken die eerder interactie met jouw merk/bedrijf hebben gehad.

5. Campagnes optimaliseren

Succesvolle social media marketing is het resultaat van continu optimaliseren. Wij leren je hoe dat kunt doen.

Dit heb je gedaan als je de social media training hebt afgerond

Je hebt:

  • ontdekt op welke social media platformen jouw doelgroep actief is.
  • bedrijfspagina’s gemaakt die aansluiten op jouw doelgroep.
  • ontdekt wat de geheime ingrediënten zijn om overtuigende posts te maken en wanneer je die posts het beste kunt plaatsen.
  • een contentkalender gemaakt die is afgestemd op je social media doelstellingen.
  • een advertentieplan uitgewerkt en campagnes opgezet waarmee je met militaire precisie je doelgroep kunt targeten. Dat scheelt je bakken aan onnodig verspild klikbudget.
  • geleerd hoe je de resultaten van je social media campagnes kunt analyseren en optimaliseren.

Inschrijven

Waarom een social media training van TIC?

STAP-budget

Onze partner Teach Digital is NRTO-gecertificeerd, daardoor kun je gebruik maken van het STAP- budget (tot wel € 1.000,- vergoeding).

Afgestemd op jouw leerdoelen

Omdat je bij onze social media training 1 op 1 coaching krijgt, kunnen we de coachingsessies afstemmen op jouw leerdoelen. Zo haal je maximaal leerrendement uit de training.

Examen en certificaat

Als je geslaagd bent voor de eindtoets (slagingsdrempel is 70%) ontvang je een certificaat van ons. De eindtoets kun je zo vaak als je wilt herkansen. Naast de eindtoets krijg je van jouw social media coach praktijkopdrachten die je met een voldoende moet afronden voordat je met de volgende opdracht aan de slag gaat.

Unieke leermethodiek

Theorie is belangrijk, maar als je niet weet hoe je de theorie moet toepassen heb je er weinig aan. Daarom combineren we de training met 1 op 1 coachingsessies. Dat is uniek voor social media trainingen.

Coaching van social media expert

Gedurende de training krijg je coaching van één van onze social media experts, zodat wat je geleerd hebt optimaal kunt toepassen in de praktijk.

Ervaringen van voorgangers

“Dankzij de partnership hebben wij onze online strategie staan. De begeleiding was professioneel, effectief en praktisch.”

Willem Prinsen

Group Commercial Director – Solidus Solutions

“Wat ik fijn vond aan de academy is de verhouding tussen begeleiding en self-learning. Het is fijn om op deze manier ‘rugdekking’ te krijgen in online marketing!”

Jacco Roukens

Marketeer – MisterSales

Veelgestelde vragen

Voor iedereen die met social media aan de slag wil gaan en die de theorie direct in de praktijk wil toepassen.

Dat hangt van je leersnelheid af, maar je kunt rekening houden met de volgende tijdsinvestering:

  1. Lesstof – 16 uur
  2. Praktijkopdrachten – 12 uur
  3. Contact met coach – 4 uur

De social media training is op hbo werk- en denkniveau. Om de training succesvol te kunnen volgen is het belangrijk dat je minimaal mbo 4 werk- en denkniveau hebt.

Teach Digital Academy (kennisbank), beschikbaar gedurende het traject.

Externe hulpmiddelen:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Snapchat
  • TikTok

Eventueel externe (betaalde) tools (niet verplicht), bijvoorbeeld:

  • Semrush

Ja! Onze partner Teach Digital is NRTO-gecertificeerd, dus je kunt gebruik maken van het STAP-budget.

De training volg je via de online leeromgeving van Teach Digital. De 1 op 1 coachingsessies zijn met een social media expert van TIC Online Marketing.

Schrijf je direct in!

    Aanvullende gegevens voor het aanvragen van het STAP-budget: