Social media beheer training

Complete training, inclusief 1 op 1 coaching

Bereik je doelgroep via de socials en leg de verbinding

  • Ben jij verantwoordelijk voor het social media beheer voor jouw bedrijf, maar mis je de kennis en ervaring om er een succes van te maken? Dan is de social media beheer training iets voor jou.
  • De training bestaat uit theorie en praktijkopdrachten, zo pas je de opgedane kennis direct toe in de praktijk en leer je sneller.
  • Je staat er niet alleen voor. Je krijgt diverse 1 op 1 coachingsessies met een social media expert.
  • Gedurende 12 maanden krijg je toegang tot onze kennisbank waarin je vele waardevolle artikelen vindt om je online marketing kennis mee te verdiepen.
  • Je leert wanneer het jou uitkomt. De training en de sessies met jouw social media coach plannen we in overleg in.

Social media beheer training

825,- (excl. BTW)
4 weken
E-learning
persoonlijke coaching
Inschrijven

Inhoud en leerdoelen van de training

1. Doelgroepen, doelstellingen en KPI’s

Om social media succesvol in te zetten is het belangrijk dat je jouw potentiële klanten zo goed mogelijk specificeert, zodat je weet hoe je hen kunt triggeren. Nadat je jouw doelgroep hebt beschreven stel je doelstellingen en KPI’s op.

2. Verschillen tussen social media kanalen

Ieder social media platform is opgezet met bepaalde doelen. Jouw doelgroep gebruikt de verschillende platformen dus ook om verschillende redenen. Daarom leren we je wat de verschillen tussen de platformen zijn, zodat je kunt kiezen op welke platformen je je gaat focussen.

3. Berichtmogelijkheden per social media platform

Social media platformen hebben ieder hun eigen berichtmogelijkheden. Wij leren je wat de mogelijkheden zijn en welke het beste passen binnen jouw social media strategie.

4. Social media aan doelstellingen en doelgroepen koppelen

We leren je hoe je de gekozen platformen en de bijbehorende berichtmogelijkheden kunt koppelen aan de eerder vastgestelde doelgroepen en doelstellingen. Op die manier ga je straks zo effectief mogelijk te werk.

5. Effectieve bedrijfspagina’s maken

De basis van je aanwezigheid op social media zijn je bedrijfspagina’s. Wij leren je hoe je effectieve bedrijfspagina’s maakt die goed vindbaar zijn en je doelgroep aanspreken.

6. Contentkalender uitwerken

Om frequent goede posts te blijven maken is een contentkalender een absolute must. Daarom leren we je hoe je een contentkalender maakt die naadloos aansluit op jouw social media strategie.

7. Social media posts maken

Je leert hoe je aan de hand van de contentkalender effectieve social media posts maakt voor de verschillende platformen die je hebt uitgekozen. Ook delen we een aantal praktische tips met je over hoe je de aandacht van je doelgroep kunt trekken, zodat je het bereik van je posts flink vergroot.

Dit heb je gedaan als je de social media beheer training hebt afgerond

Je hebt:

  • Doelgroep(en), doelstellingen en KPI’s bepaald.
  • Geleerd wat de verschillen zijn tussen de verschillende social media platformen.
  • Per social media platform de verschillende berichtmogelijkheden ontdekt.
  • De gekozen platformen aan verschillende doelgroepen en doelstellingen gekoppeld.
  • Effectieve bedrijfspagina’s opgezet.
  • Een contentkalender gemaakt.
  • Geleerd hoe je social media posts schrijft waarmee je de aandacht van jouw doelgroep trekt.

Inschrijven

Waarom kiezen voor TIC als opleider?

Leerdoelen op maat

Wij krijgen er energie van als de social media beheer training jou veel oplevert. Aan het begin van de training stellen we daarom leerdoelen op. Deze leerdoelen staan centraal tijdens de coachingsessies met onze social media expert.

Certificering

Nadat je de training succesvol hebt doorlopen en de eindtoets hebt gehaald (slagingsdrempel 70%) ontvang je een certificaat van ons. Mocht je de eindtoets niet halen, dan is er niets aan de hand. Je mag gewoon herkansen.

Unieke leermethode

De leermethode van de social media beheer training is uniek, doordat we de e-learning combineren met praktijkopdrachten en coaching.

1 op 1 coaching van een social media expert

Gedurende de training plannen we meerdere malen een coachingsessie met je in met één van onze ervaren social media experts. Dat biedt jou de kans om te sparren en je kennis te verdiepen.

Meer dan 10 jaar online marketing ervaring

Bij TIC zijn we al meer dan 10 jaar actief in de online marketing. Door die ervaring weten we als geen ander hoe je met online marketing succes kunt boeken.

Ervaringen van voorgangers

“Wat ik fijn vond aan de academy is de verhouding tussen begeleiding en self-learning. Het is fijn om op deze manier ‘rugdekking’ te krijgen in online marketing!”

Jacco Roukens

Marketeer – MisterSales

“Dankzij de partnership hebben wij onze online strategie staan. De begeleiding was professioneel, effectief en praktisch.”

Willem Prinsen

Group Commercial Director – Solidus Solutions

Veelgestelde vragen

De social media beheer training is voor iedereen die verantwoordelijk is voor het beheer van de social media accounts of zijn kennis over social media wil uitbreiden.

Houd rekening met ongeveer het volgende aantal uren:

  1. E-learning – 8 uur
  2. Praktijkopdrachten – 6 uur
  3. Coachingsessies – 3 uur

De training is op mbo 4 werk- en denkniveau. Er is geen kennisdrempel.

Teach Digital Academy (kennisbank), je krijgt 12 maanden toegang.

Externe hulpmiddelen:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Pinterest
  • Snapchat
  • TikTok

De e-learning volg je in de online leeromgeving van Teach Digital. De coachingsessies zijn met een social media expert van TIC Online Marketing.

Schrijf je nu in voor de training!