Bereik je doelgroep via de socials en leg de verbinding
Om social media succesvol in te zetten is het belangrijk dat je jouw potentiële klanten zo goed mogelijk specificeert, zodat je weet hoe je hen kunt triggeren. Nadat je jouw doelgroep hebt beschreven stel je doelstellingen en KPI’s op.
Ieder social media platform is opgezet met bepaalde doelen. Jouw doelgroep gebruikt de verschillende platformen dus ook om verschillende redenen. Daarom leren we je wat de verschillen tussen de platformen zijn, zodat je kunt kiezen op welke platformen je je gaat focussen.
Social media platformen hebben ieder hun eigen berichtmogelijkheden. Wij leren je wat de mogelijkheden zijn en welke het beste passen binnen jouw social media strategie.
We leren je hoe je de gekozen platformen en de bijbehorende berichtmogelijkheden kunt koppelen aan de eerder vastgestelde doelgroepen en doelstellingen. Op die manier ga je straks zo effectief mogelijk te werk.
De basis van je aanwezigheid op social media zijn je bedrijfspagina’s. Wij leren je hoe je effectieve bedrijfspagina’s maakt die goed vindbaar zijn en je doelgroep aanspreken.
Om frequent goede posts te blijven maken is een contentkalender een absolute must. Daarom leren we je hoe je een contentkalender maakt die naadloos aansluit op jouw social media strategie.
Je leert hoe je aan de hand van de contentkalender effectieve social media posts maakt voor de verschillende platformen die je hebt uitgekozen. Ook delen we een aantal praktische tips met je over hoe je de aandacht van je doelgroep kunt trekken, zodat je het bereik van je posts flink vergroot.
Je hebt:
Leerdoelen op maat
Wij krijgen er energie van als de social media beheer training jou veel oplevert. Aan het begin van de training stellen we daarom leerdoelen op. Deze leerdoelen staan centraal tijdens de coachingsessies met onze social media expert.
Certificering
Nadat je de training succesvol hebt doorlopen en de eindtoets hebt gehaald (slagingsdrempel 70%) ontvang je een certificaat van ons. Mocht je de eindtoets niet halen, dan is er niets aan de hand. Je mag gewoon herkansen.
Unieke leermethode
De leermethode van de social media beheer training is uniek, doordat we de e-learning combineren met praktijkopdrachten en coaching.
1 op 1 coaching van een social media expert
Gedurende de training plannen we meerdere malen een coachingsessie met je in met één van onze ervaren social media experts. Dat biedt jou de kans om te sparren en je kennis te verdiepen.
Meer dan 10 jaar online marketing ervaring
Bij TIC zijn we al meer dan 10 jaar actief in de online marketing. Door die ervaring weten we als geen ander hoe je met online marketing succes kunt boeken.
“Wat ik fijn vond aan de academy is de verhouding tussen begeleiding en self-learning. Het is fijn om op deze manier ‘rugdekking’ te krijgen in online marketing!”
Marketeer – MisterSales
“Dankzij de partnership hebben wij onze online strategie staan. De begeleiding was professioneel, effectief en praktisch.”
Group Commercial Director – Solidus Solutions
De social media beheer training is voor iedereen die verantwoordelijk is voor het beheer van de social media accounts of zijn kennis over social media wil uitbreiden.
Houd rekening met ongeveer het volgende aantal uren:
De training is op mbo 4 werk- en denkniveau. Er is geen kennisdrempel.
Teach Digital Academy (kennisbank), je krijgt 12 maanden toegang.
Externe hulpmiddelen:
De e-learning volg je in de online leeromgeving van Teach Digital. De coachingsessies zijn met een social media expert van TIC Online Marketing.