Instagram training: alle ins en outs in 4 weken

Complete training, inclusief 1 op 1 coaching

Genereer leads en klanten met Instagram.

  • Instagram is hét social media kanaal waarmee je de interactie met je doelgroep kunt aangaan. Foto’s zeggen immers meer dan 1000 woorden. Daardoor is Instagram bij uitstek geschikt om aan de branding van je bedrijf te werken. Bovendien kun je via Instagram shopping je producten rechtstreeks aan je doelgroep verkopen.
  • De Instagram training is praktijkgericht. Naast de theorie voer je diverse praktijkopdrachten uit, zodat je direct leert om de opgedane kennis toe te passen.
  • De training bestaat uit twee componenten: een e-learning (inclusief praktijkopdrachten) en meerdere 1 op 1 coachingsessies met een Instagram expert.
  • Na inschrijving krijg je 12 maanden toegang tot onze kennisbank, boordevol interessante artikelen over online marketing waarmee je jouw kennis kunt verdiepen.
  • Geen vast startmoment: de Instagram training en de coachingsessies plannen we in overleg met elkaar in. Zo leer je wanneer dat jou het beste uitkomt.

Instagram training

825,- (excl. BTW)
4 weken
E-learning
persoonlijke coaching
Inschrijven

Inhoud en leerdoelen van de training

1. Essentie van Instagram en waardevolle content

Het succes van marketing op Instagram hangt vooral af van de content die je post. Beelden waarmee je de identiteit van jouw bedrijf versterkt zijn daarbij het belangrijkste. We leren je daarom alles over de ingrediënten die je nodig hebt om de perfecte posts te maken, waarmee je jouw doelgroep aan je bindt.

2. Contentstrategie op Instagram

Waardevolle content rendeert het beste als je de content op de juiste manier inzet. Daarom leren we je hoe je een goede contentstrategie op Instagram opstelt.

3. Instagram organisch

We leren je alles over de berichtmogelijkheden op Instagram. Ook delen we een aantal geheimen met je die we voor onze eigen klanten gebruiken om het organisch bereik flink te vergroten.

4. Instagram adverteren

Instagram levert het meeste op als je organische post en Instagram adverteren met elkaar combineert. Je leert daarom alles over de mogelijkheden voor Instagram adverteren en hoe je campagnes kunt optimaliseren.

Dit heb je gedaan als je de Instagram training hebt afgerond

Je hebt:

  • Je account op Instagram aangemaakt en geconfigureerd.
  • De Facebook Tag op je website geïnstalleerd (Instagram adverteren gaat via Facebook).
  • Marketingdoelstellingen voor Instagram opgesteld en je doelstellingen vertaald naar KPI’s.
  • Een Instagram contentstrategie uitgewerkt en een bijbehorende contentkalender gemaakt.
  • Instagram posts gemaakt en technieken toegepast waarmee je het bereik flink hebt vergroot.
  • Instagram ads gemaakt en je campagne op de juiste manier geconfigureerd.
  • De prestaties van je ads geanalyseerd en geoptimaliseerd.

Inschrijven

Waarom kiezen voor TIC als opleider?

Leerdoelen op maat

Bij TIC krijgen we er energie van als onze cursisten succesvol zijn. We willen dan ook dat onze trainingen voor jou maximaal resultaat opleveren. Daarom stellen we samen leerdoelen op die centraal staan bij de coachingsessies die je gedurende het trainingstraject krijgt.

Certificering

Nadat je de e-learning en de praktijkopdrachten met succes hebt afgerond, nemen we een eindtoets af. De slagingsdrempel voor de eindtoets is 70%. Haal je dat? Dan krijg je van ons een certificaat. Mocht je onverhoopt niet slagen, dan is dat niet erg. Je mag gewoon herkansen.

Unieke leermethode

Onze trainingen zijn anders doordat we naast een e-learning diverse praktijkopdrachten aanbieden.

1 op 1 coaching van een Pinterest expert

Gedurende de Instagram training krijg je een aantal coachingsessies met één van onze Instagram experts. Ideaal om te sparren en je kennis te verdiepen.

Meer dan 10 jaar online marketing ervaring

Bij TIC zijn we al meer dan 10 jaar actief in de online marketing. Door die ervaring weten we als geen ander hoe je met online marketing succes kunt boeken.

Ervaringen van voorgangers

“Top cursus over online marketing. De te leren stof is goed verdeeld over verschillende modules en wordt goed afgewisseld gebracht via tekst, afbeeldingen en video’s. Zelfs voor mij als jurist, zonder ervaring met online marketing, was deze cursus goed te doen. De ondersteuning van coach Melvin was hierbij zeer prettig; hij heeft kennis van zaken, is zeer toegankelijk en motiveert je bij het behalen van goede resultaten.”

Fieke

“Wat ik fijn vond aan de academy is de verhouding tussen begeleiding en self-learning. Het is fijn om op deze manier ‘rugdekking’ te krijgen in online marketing!”

Jacco Roukens

Marketeer – MisterSales

“Dankzij de partnership hebben wij onze online strategie staan. De begeleiding was professioneel, effectief en praktisch.”

Willem Prinsen

Group Commercial Director – Solidus Solutions

Veelgestelde vragen

De Instagram training is voor iedereen die Instagram onderdeel van de online marketing strategie wil maken.

Houd rekening met ongeveer het volgende aantal uren:

  1. E-learning – 12 uur
  2. Praktijkopdrachten – 10 uur
  3. Coachingsessies – 3 uur

De training is op mbo 4 werk- en denkniveau, er is geen kennisdrempel.

Teach Digital Academy (kennisbank), je krijgt 12 maanden toegang.

Externe hulpmiddelen:

  • Google Tag Manager
  • Instagram

De Instagram training volg je online (e-learning) op het leerplatform van Teach Digital. De coachingsessies zijn met een Instagram expert van TIC en worden in overleg met jou ingepland.

Schrijf je nu in voor de training!