Facebook training: alle ins en outs in 4 weken

Complete training, inclusief 1 op 1 coaching

Bereik je doelgroep en genereer leads met Facebook

  • Leer hoe je jouw doelgroep via Facebook bereikt en aan jouw bedrijf bindt, zowel organisch als via advertenties.
  • Alles wat je tijdens de Facebook training leert kun je direct toepassen in de praktijk. Tijdens de training krijg je diverse praktijkopdrachten om dat te oefenen.
  • De training bestaat uit twee onderdelen: een e-learning met theorie en opdrachten en diverse 1 op 1 coachingsessies met een Facebook expert.
  • Gedurende 12 maanden krijg je toegang tot onze kennisbank waarin je allerlei waardevolle artikelen vindt om je opgedane kennis over Facebook te verdiepen.
  • Je leert wanneer het jou het best uitkomt, daarom plannen we de e-learning en de coachingsessies in overleg in.

Facebook training

0,- met STAP-budget (excl. BTW)
825,- zonder STAP-budget (excl. BTW),
4 weken
E-learning & persoonlijke coaching
Inschrijven

Inhoud en leerdoelen van de training

1. Essentie van Facebook en waardevolle content

Succes op Facebook hangt voor een groot gedeelte af van de content die je publiceert. Daarom leren we je wat waardevolle content is en welke vormen van content er zijn. Maar ook hoe je de content kunt inzetten om je doelgroep te bereiken en te overtuigen.

2. Contentstrategie opstellen

Met waardevolle content heb je goud in handen, maar zonder goede contentstrategie wordt het lastig om je content optimaal te laten renderen. Daarom leren we je hoe je een goede contentstrategie voor Facebook opstelt.

3. Facebook organisch

We leren je alles over de mogelijkheden om je berichten op Facebook te verspreiden. Daarnaast geven we je praktische tips over hoe je organisch een zo’n groot mogelijk bereik op Facebook krijgt.

4. Facebook adverteren

Voor optimaal bereik op Facebook is adverteren een must. We leren je alles over de diverse advertentiemogelijkheden en hoe je de mogelijkheden het beste kunt benutten. We besteden ook uitgebreid aandacht aan targetingopties en optimalisatie van je campagnes.

Dit heb je gedaan als je de Facebook training hebt afgerond

Je hebt:

  • Je Facebook account aangemaakt en geconfigureerd.
  • De Facebook Pixel op je website geïnstalleerd.
  • Doelstellingen opgesteld en bijbehorende KPI’s geformuleerd.
  • Een contentstrategie opgesteld met een bijbehorende contentkalender.
  • Facebookberichten gemaakt en geleerd hoe je het bereik van de berichten zo groot mogelijk
    kunt maken.
  • Je advertentieaccount geconfigureerd, advertenties gemaakt en de juiste targeting ingesteld.
  • Geleerd hoe je de prestaties van je Facebook-advertenties kunt analyseren en optimaliseren.

Inschrijven

Waarom kiezen voor TIC als opleider?

STAP-budget

We geven de Facebook training samen met Teach Digital. Deze opleidingspartner is NRTO- gecertificeerd, waardoor het mogelijk is om gebruik te maken van het STAP-budget (tot € 1.000,- vergoeding).

Leerdoelen op maat

Het geeft ons energie als je alles uit de Facebook training haalt en de opgedane kennis succesvol toepast in de praktijk. Daarom stellen we bij de start van de training leerdoelen vast die tijdens de coachingsessies centraal staan.

Certificering

Als je zowel de e-learning als de praktijkopdrachten succesvol hebt doorlopen, nemen we een eindtoets af. De slagingsdrempel voor deze toets is 70%. Als je slaagt krijg je een certificaat van ons. Geen zorgen, als je niet slaagt mag je gewoon herkansen.

Unieke leermethode

Bij de meeste online marketing trainingen staat met name de theorie centraal. Theorie is belangrijk, maar het toepassen van de theorie in de praktijk is wat ons betreft minstens zo belangrijk. Daarom bestaat onze Facebook training uit een e-learning en praktijkopdrachten. Dat is uniek.

1 op 1 coaching van een Facebook expert

Gedurende de periode dat je de Facebook training volgt, krijg je meerdere malen een coachingsessie met een Facebook expert.

Meer dan 10 jaar online marketing ervaring

Bij TIC zijn we al meer dan 10 jaar actief in de online marketing. Door die ervaring weten we als geen ander hoe je met online marketing succes kunt boeken.

Ervaringen van voorgangers

“Top cursus over online marketing. De te leren stof is goed verdeeld over verschillende modules en wordt goed afgewisseld gebracht via tekst, afbeeldingen en video’s. Zelfs voor mij als jurist, zonder ervaring met online marketing, was deze cursus goed te doen. De ondersteuning van coach Melvin was hierbij zeer prettig; hij heeft kennis van zaken, is zeer toegankelijk en motiveert je bij het behalen van goede resultaten. ”

Fieke

“Cijfer: ruime 8, ik ben heel tevreden over de inhoud van de Academy. De interactie is ook goed.”

Liesbeth Rutten

Communicatie manager – IBK B.V.

“Ik wil, los van de ondersteuning bij de Google Ads werkzaamheden, een onwijs compliment maken voor jullie Academy omgeving. Wauw. Wat ziet het er strak uit, maar bovenal: wat navigeert het fijn en intuïtief. Heel gaaf wat jullie bewerkstelligd hebben! Echt heel professioneel. Complimenten!”

Wendy Hertgers

Marketeer – ilionx

Veelgestelde vragen

Voor iedereen die Facebook wil inzetten als onderdeel van de online marketing strategie.

Houd rekening met ongeveer het volgende aantal uren:

  1. E-learning – 12 uur
  2. Praktijkopdrachten – 10 uur
  3. Coachingsessies – 3 uur

De training is op mbo 4 werk- en denkniveau, er is geen kennisdrempel.

Teach Digital Academy (kennisbank), je krijgt 12 maanden toegang.

Externe hulpmiddelen:

  • Google Tag Manager
  • Facebook

Ja! Onze opleidingspartner, Teach Digital, heeft een NRTO-certificering waardoor je voor de Facebook training het STAP-budget kunt gebruiken.

De training volg je via een e-learning in de leeromgeving van Teach Digital. Een Facebook expert van TIC Online Marketing verzorgt de coachingsessies.

Nee, deze training richt zich alleen op Facebook. Als je ook Instagram wilt leren, dan adviseren we je om de Facebook en Instagram training te volgen.

Schrijf je direct in!

    Aanvullende gegevens voor het aanvragen van het STAP-budget: