SEO Bureau

Je wilt dat de website van je bedrijf goed gevonden wordt op het moment dat je doelgroep online naar de producten of diensten zoekt die jij levert. Maar het ontbreekt je aan tijd of aan kennis om SEO zelf succesvol uit te voeren. Ook kan het zijn dat je al diverse dingen hebt geprobeerd, maar de resultaten niet naar je zin zijn. Wat de reden ook is, als je de SEO experts van SEO bureau TIC inschakelt, kun je erop rekenen dat de website van jouw bedrijf online vindbaar wordt én blijft.

Zo zorgen we ervoor dat je website duurzaam online vindbaar wordt én blijft

Bij SEO bureau TIC hebben we een aanpak ontwikkeld die we eerst op onze eigen netwerk van websites (300+
sites) hebben toegepast. Daardoor weten we als geen ander wat wel en niet werkt om een website online
vindbaar te maken. Concreet bestaat onze aanpak uit de volgende stappen:

Intakegesprek en doelstellingen formuleren

Om met elkaar kennis te maken en jouw business goed te begrijpen, plannen we een intakegesprek in. Tijdens
dit gesprek brengen we in kaart wat je van ons verwacht qua samenwerking en welke doelen je wilt behalen.
Daardoor is het vanaf de start van het project duidelijk wat ons te doen staat en weten we wat de SEO
werkzaamheden concreet moeten opleveren.

Technische SEO analyse en terugkoppeling

Om online goed vindbaar te worden, is het belangrijk dat de techniek van de website in orde is. Daarom voeren
we een technische SEO analyse uit. De resultaten en eventuele adviezen voor verbeteringen koppelen we aan
je terug. Mocht je websitebeheerder de verbeteringen om wat voor reden dan ook niet door kunnen voeren,
dan kunnen onze technische SEO specialisten het werk voor je uit handen nemen.

SEO onderzoek

Om in kaart te brengen welke zoekwoorden je doelgroep gebruikt als ze online naar de producten en/of
diensten zoeken die jij levert, voeren we een SEO onderzoek uit. Daarbij kijken we naar het aantal
zoekopdrachten per zoekwoord, maar ook naar de online concurrentie. Op die manier voorkomen we dat we
de website op zoekwoorden optimaliseren waarop vaak wordt gezocht, maar waarbij het door de zware
concurrentie haast onmogelijk is om op de woorden in Google gevonden te worden.

SEO adviesgesprek

Het SEO onderzoek levert een concreet advies op van welke zoekwoorden op welke websitepagina’s gebruikt
kunnen worden, inclusief een inschatting van de termijn (per zoekwoord) waarop je op pagina 1 in Google kunt
staan. Tijdens het adviesgesprek bespreken we ook hoe we de website het beste kunnen (her)structureren, om
de vindbaarheid verder te verbeteren. Je kunt ervoor kiezen om het gehele advies in één keer door ons te laten
implementeren of eerst met enkele pagina’s te starten, om zo sneller resultaten te kunnen behalen.

Nulmeting

We voeren een nulmeting uit om vast te stellen wat de website concreet oplevert. Denk aan het huidige aantal
websitebezoekers en het aantal ingevulde formulieren. Op die manier kunnen we gedurende het project meten
of we na de implementatie van ons SEO-advies de eerder gestelde doelen behalen of dat er bijsturing nodig is.

Content website schrijven/optimaliseren

De geadviseerde zoekwoorden uit het SEO advies verwerken we in de websiteteksten. Ook schrijven we
nieuwe websitepagina’s als er nog geen content is geschreven voor de geadviseerde zoekwoorden uit het SEO
onderzoek.

Website online promoten

Nadat de website is geoptimaliseerd, gaan we aan de slag om de websitepagina’s te promoten. Concreet
betekent dit dat we op zoek gaan naar relevante website om blogs en losse links op te plaatsen die naar jouw
website verwijzen.Door het aantal links gestaag te verhogen, stijgen de posities op de zoekwoorden. Als gevolg daarvan stijgt het
aantal websitebezoekers en daardoor het aantal leads en klanten dat via de website binnenkomt.

Resultaten analyseren, rapporteren en bijsturen

Gedurende het SEO traject analyseren we maandelijks de voortgang en de behaalde resultaten. Denk hierbij
aan de posities op zoekwoorden, het aantal websitebezoekers en het aantal ingevulde formulieren. De
bevindingen ontvang je in een compacte en begrijpelijke rapportage.
Daarnaast kun je zelf ook 24/7 de voortgang bijhouden, doordat wij een online dashboard voor je aanmaken
waar je ieder gewenst moment op kunt inloggen.

Weten wat we voor je kunnen betekenen op het gebied van SEO?

Spreekt onze werkwijze je aan? Neem dan via de onderstaande knoppen contact met ons op. We horen graag
wat jouw online ambities zijn.

Neem contact met ons op!

Timo 030 - 20 72 770 timo@ticonlinemarketing.nl

Waarom voor SEO bureau TIC kiezen?

  • De aanpak waarover we je hierboven hebben verteld, is volop getest en doorontwikkeld. Eerst op ons eigen netwerk van 300 websites en daarna op de vele websites van onze klanten.
  • We zorgen ervoor dat je website toekomstbestendig online vindbaar wordt. Concreet betekent dit dat we geen trucjes gebruiken die op de korte termijn je online vindbaarheid verbeteren, maar op lange termijn een averechts effect kunnen hebben.
  • We zijn betrokken bij onze klanten en we zijn transparant over de verrichte werkzaamheden en de behaalde resultaten. Maandelijks ontvang je een begrijpelijke rapportage. Daarnaast maken we een online dashboard voor je aan waarin je zelf 24/7 de voortgang en resultaten kunt monitoren.
  • We hebben ruim 10 jaar ervaring met SEO, waardoor we weten wat wel en wat niet werkt.

Vergroot het rendement van SEO met andere vormen van online marketing

Voor diverse klanten zetten we naast SEO ook een aantal andere vormen van online marketing in. Daardoor wordt het rendement van het SEO traject en de website in zijn geheel groter.

Retargeting

Een voorbeeld van een online marketingmiddel dat uitstekend met SEO is te combineren, is retargeting. Dit betekent dat potentiële klanten die je website hebben bezocht, maar onverrichter zaken de website weer hebben verlaten, gedurende een korte periode een banner van jouw bedrijf op andere websites te zien krijgen. Op die manier creëren we een kans dat ze je bedrijf herkennen en je potentiële klant je website nogmaals bezoekt om alsnog de gewenste actie te ondernemen.

Conversie optimalisatie

Een andere vorm van online marketing die we vaak met succes voor onze klanten inzetten, is conversie optimalisatie. Met conversie optimalisatie maken we de kans zo groot mogelijk dat we de websitebezoekers die door de SEO inspanningen op je website komen, omzetten in klanten. Concreet betekent dit dat we analyseren wat je bezoekers op je website doen en op welke punten ze afhaken. Op basis van de bevindingen, voeren we kleine aanpassingen in je website door en testen we of de wijzigingen voor meer klanten zorgen. Al testende neemt het aantal klanten steeds verder toe en wordt het rendement van je investering in online marketing groter.

Meer weten over de mogelijkheden?

Wil je meer weten over de mogelijkheden om meerdere vormen van online marketing met elkaar te combineren, zodat ze elkaar versterken en het rendement van je website groter wordt? Neem dan via de onderstaande knoppen contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Dat hangt af van de omvang van het project. Met name de volgende factoren hebben een grote invloed op de investering:
  • De omvang van het SEO onderzoek: voor hoeveel producten en/of diensten we de zoekwoorden en de online concurrentie gaan onderzoeken.
  • Het schrijfwerk: het aantal websiteteksten dat we optimaliseren en de lengte van de teksten.
  • Promotiewerk: het aantal zoekwoorden waarop je in de zoekmachines gevonden wilt worden en waarvoor we dus inkomende links gaan verzamelen.
  • Omdat ieder project weer anders is en daarmee ook de omvang van de investering, horen we graag wat jouw online ambities zijn, zodat we een offerte op maat kunnen aanbieden. Neem via deze link contact met ons op
Bij de meeste projecten zijn de eerste resultaten binnen twee maanden zichtbaar. In de eerste twee maanden voeren we het zoekwoorden en concurrentieonderzoek uit en optimaliseren we de website, waardoor de posities op de gekozen zoekwoorden in de meeste gevallen beginnen te stijgen.

In de maanden daarna (waarin we de website online gaan promoten) stijgen de posities verder en neemt het aantal websitebezoekers, en daarmee het aantal leads en klanten, toe. Afhankelijk van wat de concurrentie aan online vindbaarheid doet, wordt je website steeds beter gevonden en wordt het rendement gaandeweg steeds groter. Ondanks dat de investering in SEO vaak op de langere termijn pas echt een goed rendement oplevert, is het grote voordeel dat wanneer je de SEO werkzaamheden stilzet, je nog steeds van je investering profiteert. Je verdwijnt immers niet van de ene op de andere dag uit de zoekresultaten.
Jazeker, zowel voor kleine als grote projecten kun je onze SEO specialisten inhuren. Lees meer over onze SEO consultancy dienst.
Ja dat kan. Voor diverse klanten en andere online marketing bureaus voeren we bijvoorbeeld alleen de werkzaamheden uit om de website online te promoten of schrijven we enkel de websiteteksten. Kortom, je kunt bij ons terecht voor complete SEO trajecten, maar ook voor de uitvoering van specifieke onderdelen. Bekijk hier al onze online marketing diensten.
Ja, zo hebben we voor Frites Atelier Amsterdam en voor IJssalon Heldro uit Nijmegen de lokale online vindbaarheid verzorgd. Het bewijs dat we als geen ander weten hoe we bedrijven lokaal online vindbaar maken, is onze eigen website. Google maar eens op ‘Online marketing bureau Utrecht’ en je ziet dat wij op de eerste positie staan.