Dan is het tijd om een sparringsessie met ons in te plannen. Tijdens de sessie bespreekt een social media specialist je doelstellingen en wat de mogelijkheden zijn om die met social media marketing te behalen. Ben je al actief op de socials? Dan kijken we naar wat er beter kan en hoe we je daarbij kunnen helpen.
Vraag de sparringsessie aan en ontdek hoe jouw bedrijf met behulp van social media marketing kan groeien. Binnen één werkdag bellen we je om een afspraak in te plannen. No worries: de sessie is vrijblijvend en jij kiest waar we afspreken: online of op kantoor. De sparringsessie is zonder verdere verplichtingen.
Ik wil groeien!Op social media volgen de berichten en advertenties elkaar in rap tempo op. Dus om je doelgroep te bereiken en je doelstellingen te behalen is het belangrijk om:
Met onze aanpak houden we rekening met al deze zaken.
Waar sta je nu, waar wil je naartoe groeien, wie is je doelgroep en wat zijn je verwachtingen voor de samenwerking met ons? Dit soort zaken bespreken we tijdens het intakegesprek. Zo weten we precies wat je van ons verwacht en wat het rendement van je investering moet zijn.
Aan de hand van de intake bekijken we welke social media platformen we het beste kunnen inzetten om jouw doelstellingen te behalen. Ook doen we onderzoek naar kansen. Bijvoorbeeld met een hashtagonderzoek, waarbij we onderzoeken met welke hashtags we het bereik van je berichten kunnen vergroten. Alle bevindingen uit ons onderzoek werken we uit in een social media strategie.
We presenteren de uitgewerkte social media strategie aan je en de daaraan gekoppelde werkzaamheden. Denk aan het maken van berichten, advertenties, landingspagina voor op je website, enzovoorts. Alle activiteiten gieten we samen in een contentkalender. Zo weet je precies wat wanneer wordt gedaan. Na je goedkeuring plannen we het werk in en starten we. Let’s get social!
Gaandeweg leveren je social media activiteiten steeds meer data op die onze social media specialisten grondig doorspitten. Wat werkt wel en wat werkt niet bij jouw doelgroep? Met hun bevindingen optimaliseren ze je berichten en advertenties. De resultaten ontvang je maandelijks in een overzichtelijk rapportage, die jouw persoonlijke social media specialist met je doorneemt.
Focus
Social media is bij uitstek geschikt om een specifieke doelgroep te targeten, een band met hen op te bouwen en loyale klanten van ze te maken. Doordat we alleen focussen op de social media kanalen en de doelgroepen die voor jouw business relevant zijn, bespaar je een hoop geld en behaal je sneller je doelstellingen.
Structuur en transparantie
Doordat we jouw social media strategie in een contentkalander uitwerken weet je precies welke acties wanneer worden uitgevoerd. Bovendien maken we een online dashboard voor je waarin je 24/7 de behaalde resultaten van ons werk kunt bekijken.
Eén aanspreekpunt
Je krijgt één contactpersoon, zodat communiceren snel en gemakkelijk gaat. Dat werkt fijn.
10+ jaar ervaring
Onze social media specialisten maken geen kostbare beginnersfouten, dat scheelt jou een hoop geld en tijd dat je aan andere zaken kunt besteden.
Dat hangt onder andere af van het aantal kanalen dat we inzetten en de hoeveelheid berichten en/of advertenties die we maken. Social media marketing is dus altijd maatwerk.
Ja, ieder bericht en advertentie leggen we ter goedkeuring aan je voor. Daarnaast hebben we regelmatig contact. Niet alleen over de voortgang, maar ook omdat een ontwikkeling in jouw business input kan zijn voor het maken van content.
Als je beeldmateriaal hebt graag, maar indien gewenst kunnen we de productie daarvan ook uit handen nemen.
ja, maar dan adviseren wij een training te volgen die je in staat stelt op een professionele manier je sociale kanalen te onderhouden.
Social media marketing zijn alle activiteiten die je op social media kanalen zoals Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest, TikTok en Snapchat uitvoert om jouw product of dienst bij jouw doelgroep onder de aandacht te brengen.
In tegenstelling tot andere marketingkanalen, is social media bij uitstek geschikt om een band op te bouwen met jouw doelgroep en vanuit daaruit verkopen te realiseren.
Zo zijn polls, reacties op comments, enquêtes, onderzoeksresultaten en humoristische video’s allemaal voorbeelden van posts die niet direct op verkoop zijn gericht. Ze hebben als doel om een groot bereik te genereren, de interactie uit te lokken en om de band met de doelgroep te versterken.
Door dat grotere bereik en de sterke band, zorg je voor meer zichtbaarheid voor jouw merk, diensten en producten waaruit vervolgens verkopen kunnen komen.
Dit voordeel, een omzet explosie, is meestal het logische gevolg van de opgebouwde band met jouw doelgroep.
Door eerst de interactie aan te gaan en te binden met jouw doelgroep bouw je vertrouwen op. Daardoor neemt de kans op een omzet explosie toe op het moment dat je berichten en/of advertenties plaatst met een concreet aanbod voor jouw product of dienst.
De meeste mensen checken iedere dag hun social media profielen. Dat betekent dat als je zichtbaar bent op de socials, jouw naamsbekendheid groeit. Naamsbekendheid is belangrijk, omdat het voor verkopen kan zorgen op het moment dat jouw doelgroep een behoefte heeft waarvoor jouw product of dienst de oplossing is.
Denk bijvoorbeeld aan iemand die in een restaurant mineraalwater wil bestellen. Veel mensen noemen het geen mineraalwater, maar Spa Blauw. Dat komt door de enorm sterke naamsbekendheid die Spa Reine heeft opgebouwd.
Door zo nu en dan berichten op de socials te posten met een link naar jouw website kun je via jouw website meer klanten en leads genereren. Maar ook als je geen link in berichten plaatst, kun je meer websitebezoekers krijgen. Bijvoorbeeld doordat iemand die jouw bericht heeft gezien jouw bedrijfsnaam, merknaam, product of dienst gaat Googelen.
Hoewel Google adverteren zeer effectief kan zijn, zijn de klikprijzen voor sommige zoekwoorden dermate hoog dat het lastig wordt om winstgevend campagne te voeren.
De klikprijzen voor social media adverteren liggen over het algemeen lager dan voor Google adverteren, waardoor het relatief goedkoop is.
Is adverteren via social media dan altijd beter dan adverteren via Google? Dat verschilt per case. Als je advies voor jouw case wilt, neem dan contact met ons op.
Deze vraag krijgen we vaak bij kennismakingsgesprekken. Ja, bereik is belangrijk, maar effectiviteit is nog belangrijker. Het gaat er niet om welk social media kanaal het meest wordt gebruikt, maar om welk kanaal voor jouw bedrijf het meest interessant is om actief op te zijn.
Een simpel voorbeeld: LinkedIn is vaak het meest interessante kanaal als je je op de zakelijke markt richt en Facebook als je je op particulieren richt.
Het eerlijke antwoord: zorg dat je zichtbaar bent op social media én vindbaar bent in Google. Waarom?
Potentiële klanten zoeken via Google naar informatie, producten en diensten als ze een probleem/behoefte hebben. Dat betekent dat ze proactief handelen, hét moment dus om ervoor te zorgen dat je vindbaar bent.
Via social media kun je potentiële klanten bereiken die niet proactief op zoek zijn naar producten en diensten, maar wel een latente (onbewuste) behoefte hebben aan jouw product of dienst.
Door zichtbaar te zijn op social media en vindbaar te zijn in Google krijg je maximaal bereik onder jouw doelgroep.
Door social media uit te besteden ben je er zeker van dat jouw profielen altijd up-to-date zijn en dat er regelmatig berichten worden gepost. Het gevolg daarvan is dat je een prominente plek in de tijdlijn van jouw doelgroep kunt krijgen.
Als mensen jouw berichten bekijken dan zorgt het algoritme van de socials er vaak voor dat jouw volgende berichten in hun tijdlijn komen. Daardoor wordt de kans op meer interactie, naamsbekendheid en verkopen groter.
Over het algemeen is het zo dat specialisten betere resultaten behalen dan generalisten. Daardoor neemt de kans op een goed rendement toe als je jouw sociale media aan onze social media specialisten uitbesteed.
Als je de socials zelf in beheer hebt kost dat je veel tijd. Tijd die je niet meer aan andere zaken kunt besteden. Bovendien moet je naast het beheer ook tijd besteden om jouw vakkennis op peil te houden.
Alle tijd die je aan het beheer besteed en aan het bijhouden van jouw vakkennis kun je niet meer aan andere zaken besteden. Dat kan ten koste gaan van de groei van jouw bedrijf.
Sociale media is dynamisch en blijft veranderen. Daardoor kun je alleen met voldoende kennis de kansen die de socials je bieden optimaal blijven benutten. En om die kennis te krijgen moet je investeren in scholing. Die kosten heb je niet als je besluit om sociale media uit te besteden.
Bedenk overigens dat wanneer je investeert in de scholing van medewerkers die de sociale media gaan beheren, je die kennis zo kwijt kunt zijn.
Door het grote personeelstekort in vrijwel iedere sector is het voor medewerkers eenvoudig en aantrekkelijk om van baan te veranderen. Weg is je kennis en weg is het geld dat je in hun scholing hebt geïnvesteerd.