Social media adverteren training

Complete training, inclusief 1 op 1 coaching

Genereer leads en klanten met social media adverteren.

  • Als je social media gebruikt of wilt gaan gebruiken om klanten te werven is adverteren een must. Met adverteren vergroot je het bereik enorm waardoor je meer online groei kunt
    realiseren. Mis je de kennis over adverteren? Dan is de social media adverteren training iets voor jou.
  • Tijdens de training krijg je niet alleen theorie, maar ga je ook direct aan de slag met praktijkopdrachten. Zo pas je de opgedane kennis direct toe en leer je sneller.
  • Je krijgt diverse 1 op 1 coachingsessies met een social media expert zodat je nog beter wordt in social media adverteren.
  • Gedurende 12 maanden krijg je toegang tot onze kennisbank met allerlei artikelen waarmee je jouw online marketing kennis kunt verdiepen.
  • Leer wanneer het jou uitkomt: de training en de coachingsessies plannen we in overleg in.

Social media adverteren training

1200,- (excl. BTW)
6 weken
E-learning
persoonlijke coaching
Inschrijven

Inhoud en leerdoelen van de training

1. Doelgroepen, doelstellingen en KPI’s

Je specificeert je doelgroep zodat je straks gerichter kunt targeten. Daarna stel je doelstellingen op en vertaal je de doelen naar KPI’s.

2. Social media kanalen kiezen

Ieder social media platform heeft zijn eigen doelgroepen, waardoor adverteren op alle kanalen weinig zin heeft. Daarom leer je hoe je het juiste kanaal kiest en maak je vervolgens een keuze op welke kanalen je wilt gaan focussen.

3. Pixels en tag koppelen

Om de resultaten van je campagnes meetbaar te maken, koppel je de pixels en tags van de gekozen social media kanalen aan je website.

4. Social media advertenties maken

Je leert hoe je campagnes juist instelt en effectieve advertenties maakt. Als je ondersteuning nodig hebt, dan staat je coach voor je klaar.

5. Campagnebeheer en optimalisatie

Iedere social media campagne wordt naar beste kunnen opgezet. Maar het kan altijd beter. Daarom leer je hoe de resultaten van jouw campagnes analyseert en optimaliseert.

Dit heb je gedaan als je de social media adverteren training hebt afgerond

Je hebt:

  • Je doelgroep(en), doelstellingen en KPI’s bepaald.
  • Geleerd hoe je de juiste social media kanalen selecteert om op te adverteren.
  • Pixels en tags aan je website gekoppeld.
  • Een advertentieplan opgesteld.
  • Geleerd welke campagnetypes bij welke doelstellingen passen.
  • Social media campagnes ingericht en advertenties gemaakt.
  • Campagnes beheerd, geanalyseerd en geoptimaliseerd.

Inschrijven

Waarom kiezen voor TIC als opleider?

Leerdoelen op maat

We willen dat de training je veel oplevert. Daarom stellen we aan het begin van de training leerdoelen op die tijdens de coachingsessies centraal staan.

Certificering

Nadat je de e-learning hebt doorlopen nemen we een eindtoets af (slagingsdrempel 70%). Als je slaagt krijg je een certificaat van ons. Als je niet slaagt mag je herkansen.

Unieke leermethode

We hanteren een unieke leermethode: een e-learning gecombineerd met praktijkopdrachten en 1 op 1 coaching. In vergelijking met andere online trainingen is dat uniek.

1 op 1 coaching van een social media expert

Tijdens de social media adverteren training krijg je diverse coachingsessies met een ervaren social media expert. Ideaal om je kennis verder te verdiepen en om te sparren.

Meer dan 10 jaar online marketing ervaring

Bij TIC zijn we al meer dan 10 jaar actief in de online marketing. Door die ervaring weten we als geen ander hoe je met online marketing succes kunt boeken.

Ervaringen van voorgangers

“Wat ik fijn vond aan de academy is de verhouding tussen begeleiding en self-learning. Het is fijn om op deze manier ‘rugdekking’ te krijgen in online marketing!”

Jacco Roukens

Marketeer – MisterSales

“Dankzij de partnership hebben wij onze online strategie staan. De begeleiding was professioneel, effectief en praktisch.”

Willem Prinsen

Group Commercial Director – Solidus Solutions

Veelgestelde vragen

De social media adverteren training is voor iedereen die social media onderdeel van hun online marketingstrategie wil maken.

Houd rekening met ongeveer het volgende aantal uren:

  1. E-learning – 12 uur
  2. Praktijkopdrachten – 10 uur
  3. Coachingsessies – 4 uur

De training is op mbo 4 werk- en denkniveau. Er is geen kennisdrempel.

Teach Digital Academy (kennisbank), je krijgt 12 maanden toegang.

Externe hulpmiddelen:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Pinterest
  • Snapchat
  • TikTok
  • Google Analytics

De training volg je online in de leeromgeving van Teach Digital. De coachingsessies zijn met een social media expert van TIC Online Marketing en worden in overleg ingepland.

De training duurt 6 tot 8 weken. Kijkend naar de gemiddelde tijd van een cursist dan kom je uit op ongeveer 36 uur totaal.

Social media liever uitbesteden?

Lukt het je niet om onze training te volgen, maar wil je wel graag aan de slag met Social media?

Schrijf je nu in voor de training!