Facebook en Instagram training

Complete training, inclusief 1 op 1 coaching

Vergroot je online zichtbaarheid via Facebook en Instagram.

  • Is jouw doelgroep actief op Facebook of Instagram, maar ontbreekt het je aan kennis om hen te bereiken? Dan is de Facebook en Instagram training iets voor jou.
  • De training bestaat niet alleen uit theorie. Je krijgt namelijk diverse praktijkopdrachten waarmee je de opgedane kennis direct in de praktijk toepast.
  • Ook krijg je diverse 1 op 1 coachingsessies met één van onze social media experts. Uniek vergeleken met andere online trainingen.
  • We geven je 12 maanden toegang tot onze kennisbank bomvol met waardevolle artikelen waarmee je jouw kennis over online marketing nog verder kunt verdiepen.
  • Leer wanneer het jou uitkomt. De training en de 1 op 1 coachingsessies planning we in overleg met je in.

Facebook en Instagram training

1200,- (excl. BTW)
6 weken
E-learning
persoonlijke coaching
Inschrijven

Inhoud en leerdoelen van de training

1. Social media en waardevolle content

Succes op social media hangt voor een groot gedeelte af van de content die je post. Wij leren je daarom wat waardevolle content is en hoe je ervoor kunt zorgen je jouw doelgroep bereikt en overtuigd met behulp van verschillende soorten content.

2. Contentstrategie opstellen

Om ervoor te zorgen dat jouw waardevolle content maximaal rendement oplevert, is het belangrijk om een contentstrategie op te stellen. Samen met jouw coach bepaal je de focus van de strategie, zodat duidelijk is waar je je straks op gaat richten.

3. Facebook organisch

We leren je alles over de berichtmogelijkheden op Facebook en delen een aantal waardevolle praktische tips met je waarmee je het bereik flink kunt vergroten. Vervolgens ga je aan de hand van je uitgewerkte contentstrategie met Facebook posts aan de gang.

4. Instagram organisch

Ook voor Instagram zorgen we dat je de verschillende berichtmogelijkheden leert te gebruiken. En net zoals bij Facebook ga je vervolgens aan de hand van de contentstrategie posts maken.

5. Facebook en Instagram adverteren

Facebook en Instagram leveren het meeste op als je zowel organisch als via advertising zichtbaar bent. Daarom leren we je hoe je advertentiecampagnes kunt opzetten en de targeting juist instelt. Ook leer je hoe je de resultaten kunt analyseren en optimaliseren.

Dit heb je gedaan als je de Facebook en Instagram training hebt afgerond

Je hebt:

  • Doelgroep(en), doelstellingen en KPI’s bepaald.
  • Je accounts op Facebook en Instagram op de juiste wijze ingericht.
  • De Facebook pixel op je website geïnstalleerd zodat je het rendement van je advertenties kunt meten.
  • Geleerd wat waardevolle content is en welke soorten content je op social media kunt inzetten om je doelgroep te bereiken.
  • Een contentstrategie uitgewerkt.
  • Geleerd hoe je jouw doelgroep kunt targeten om ze met advertentie te bereiken.
  • Geleerd hoe je advertenties op Facebook en Instagram maakt en hoe je de campagneresultaten analyseert en optimaliseert.
  • Hoe je organisch het maximale uit jouw posts kunt halen.

Inschrijven

Waarom kiezen voor TIC als opleider?

Leerdoelen op maat

Om ervoor te zorgen dat de Facebook en Instagram training jou veel oplevert, stellen we aan het begin van de training leerdoelen op. Tijdens de coachingsessies staan deze leerdoelen centraal.

Certificering

Nadat je de training succesvol hebt doorlopen en de eindtoets hebt gehaald (slagingsdrempel 70%) krijg je van ons een certificaat. Geen zorgen als je de eindtoets niet haalt. Je mag gewoon herkansen.

Unieke leermethode

De Facebook en Instagram training is uniek doordat we een e-learning, combineren met praktijkopdrachten en 1 op 1 coaching.

1 op 1 coaching van een social media expert

Tijdens de trainingsperiode krijg je meerdere coachingsessies met een ervaren social media expert. Dat is fijn om te sparren maar ook om je kennis te verdiepen.

Meer dan 10 jaar online marketing ervaring

Bij TIC zijn we al meer dan 10 jaar actief in de online marketing. Door die ervaring weten we als geen ander hoe je met online marketing succes kunt boeken.

Ervaringen van voorgangers

“Wat ik fijn vond aan de academy is de verhouding tussen begeleiding en self-learning. Het is fijn om op deze manier ‘rugdekking’ te krijgen in online marketing!”

Jacco Roukens

Marketeer – MisterSales

“Dankzij de partnership hebben wij onze online strategie staan. De begeleiding was professioneel, effectief en praktisch.”

Willem Prinsen

Group Commercial Director – Solidus Solutions

Veelgestelde vragen

Voor iedereen die verantwoordelijk is voor het beheer van de accounts op Facebook en Instagram en voor iedereen die simpelweg zijn kennis over deze platformen wil uitbreiden.

Houd rekening met ongeveer het volgende aantal uren:

  1. E-learning – 12 uur
  2. Praktijkopdrachten – 10 uur
  3. Coachingsessies – 4 uur

De training is op mbo 4 werk- en denkniveau. Er is geen kennisdrempel.

Teach Digital Academy (kennisbank), je krijgt 12 maanden toegang.

Externe hulpmiddelen:

  • Facebook
  • Instagram
  • Google Analytics

Voor de e-learning krijg je toegang tot de online leeromgeving van Teach Digital. De 1 op 1 coachingsessies zijn met een social media expert van TIC Online Marketing.

Schrijf je nu in voor de training!