Marketing automation uitbesteden

De juiste boodschap op het juiste moment

  • Wil je het genereren van leads en klanten automatiseren?
  • Wil je dat een groter deel van je doelgroep lead of klant bij je wordt?
  • Ben je veel tijd en geld kwijt aan het opvolgen van leads?
  • Doe je al aan marketing automation, maar zijn de resultaten niet naar je zin?
  • Wil je starten met marketing automation, maar weet je niet hoe?

Plan dan een sparringsessie in met onze marketing automation specialisten. Tijdens de sessie bespreken we je doelstellingen en laten we je zien wat de mogelijkheden zijn om die doelen met marketing automation te behalen. Je stapt met waardevolle inzichten de deur uit en je weet wat wij voor je kunnen betekenen om online te groeien.

De sparringsessie krijg je cadeau van ons. Zonder verplichtingen.

Ik wil groeien!

De voordelen van marketing automation

Met marketing automation personaliseren en automatiseren we je online marketing. Daardoor ontvangt je doelgroep op het juiste moment de juiste boodschap.

Een voorbeeld: een klant heeft drie keer een product in je webshop bekeken, maar niet gekocht. Hij ontvangt daardoor automatisch een e-mail met een aanbieding voor dat product.

Deze geautomatiseerde manier van marketing biedt veel voordelen, zoals:

  • Doordat je (potentiële) klanten relevante content ontvangen wordt de kans op verkopen groter
  • Je bespaart tijd en geld doordat handmatig werk wordt geautomatiseerd
  • Met marketing automation kun je online marketing opschalen zonder dat je extra personeel hoeft aan te nemen

Marketing automation uitbesteden: dit kun je verwachten

1. Intake

Wat wil je bereiken?

Wie is je doelgroep? Welke doelstellingen wil je behalen? En wat verwacht je van onze samenwerking? Al dit soort zaken komen tijdens de intake aan bod.

2. Persona’s en klantreis uitwerken

Basis voor relevante content

Wat zijn de persoonskenmerken van je doelgroep? Welke fases kunnen we onderscheiden in de klantreis (ook wel het koopproces genoemd) en in de fases daarna? De uitkomsten vormen de basis voor het maken van content en marketingfunnels.

3.Tools en data koppelen

Samen sterk

Marketing automation werkt op basis van tools (een CRM systeem, e-mailmarketing software enzovoorts) en de data die in die tools staat. Met marketing automation software koppelen we de verschillende tools en data aan elkaar, zodat ze straks met elkaar kunnen ‘communiceren’.

4. Contentcreatie en funnels inrichten

Creëren, testen, live!

Aan de hand van de eerder uitgewerkte klantreis en marketingfunnels creëren we content, landingspagina’s en bouwen we de funnels in de marketing automation software. Daarna is het testen geblazen en zetten we alles live.

5. Monitoren, analyseren en optimaliseren

Goed, beter, best!

Na de livegang monitoren we continu de behaalde resultaten. We analyseren wat werkt, wat niet werkt en voeren waar mogelijk optimalisaties door. Zo werken we stap voor stap naar optimale groei toe met marketing automation.

Waarom marketing automation aan TIC uitbesteden?

Software onafhankelijk

Ieder bedrijf werkt met andere software. Er is dus geen ‘one size fits all’ marketing automation software die alles aan elkaar kan koppelen. Bij TIC zijn we niet afhankelijk van één marketing automation pakket, waardoor je altijd de beste oplossing krijgt.

Marketing automation specialisten

Ons team is opgedeeld in verschillende specialisaties. Daardoor wordt de marketing automation voor jouw bedrijf door een specialist uitgevoerd. Dat zie je terug in de resultaten.

10+ jaar ervaring

Onze marketing automation specialisten hebben meer dan 10 jaar ervaring. Daardoor weten ze als geen ander hoe ze marketing automation voor jouw bedrijf succesvol in kunnen zetten.

Eén contactpersoon

Communiceren met korte lijntjes werkt prettig. Daarom krijg je een vast contactpersoon.

Dit zeggen onze klanten

  • Na een korte maar fijne stage gelopen te hebben bij TIC Online Marketing, raad ik dit bedrijf zeker aan. Een leuk jong team die op alle gebieden van websites goede... Lees meer

    MarkGDK Avatar MarkGDK
    10 oktober 2021

    Na een fijne strategische sessie hebben we nieuwe inzichten gekregen voor onze Online Marketing aanpak!

    Roel Schatorjé Avatar Roel Schatorjé
    10 augustus 2021

    Ondanks dat ik geen directe opdracht had, heel goed en fijn op weg geholpen!

    Tom Verstraelen Avatar Tom Verstraelen
    10 december 2019
  • Wij werken sinds eind vorig jaar samen met Tic Online Marketing en zijn hier heel tevreden over. Ze denken heel goed mee, komen met nieuwe ideeën en denken mee over... Lees meer

    Linda Bosscher (Love2BeMama) Avatar Linda Bosscher
    10 december 2020

    Fijne en transparante partij om mee samen te werken. Ze denken met ons mee, zien en benutten de kansen. Een partner die gezamenlijk succes nastreeft!

    Mitsubishi Elevator Europe Avatar Mitsubishi Elevator
    10 december 2020

    We zijn gaan samenwerken met TIC online marketing, vanwege een webshop softwaremigratie. Mijn zorgen over URL's en SEO heeft TIC helemaal weggenomen. Elke stap die gezet gaat worden, wordt van tevoren... Lees meer

    Marieke Migchelbrink Avatar Marieke Migchelbrink
    10 december 2020
  • TIC heeft mij niet alleen goed, maar vooral ook pijlsnel geholpen. Nog dezelfde dag dat ik mijn vraag stelde waren de eerste stappen al gezet. De uiteindelijke terugkoppeling was ook... Lees meer

    Joris Avatar Joris
    10 december 2020

    TIC denkt met je mee, is open en transparant en flexibel!

    Richard Beks Avatar Richard Beks
    10 april 2021

    Een club jonge mensen met veel kennis over SEO. Naast hun SEO ondersteuning, hebben ze onze huidige websites mee helpen ontwikkelen. TIC is altijd goed bereikbaar en in staat snel... Lees meer

    Outing Holland Avatar Outing Holland
    10 december 2020

Veelgestelde vragen

Marketing automation is altijd maatwerk. Het ene bedrijf heeft voldoende aan marketing automation in de vorm van e-mailmarketing. En voor het andere bedrijf is er meer nodig. Bijvoorbeeld e-mailmarketing en dynamische landingspagina’s. Neem contact met ons op om jouw case aan ons voor te leggen en ontvang een voorstel op maat.

In principe werken we met alle bekende marketing automation software. Enkele voorbeelden zijn ActiveCampaign, HubSpot en SharpSpring. Neem contact met ons op als je wilt weten of wij kunnen werken met de software die je gebruikt.

Iedere maand ontvang je een rapportage over het uitgevoerde werk en de behaalde resultaten. Daarnaast neemt je projectmanager regelmatig contact met je op om de voortgang en de te nemen acties te bespreken.