Marketing automation uitbesteden

De juiste boodschap op het juiste moment

  • Wil je het genereren van leads en klanten automatiseren?
  • Wil je dat een groter deel van je doelgroep lead of klant bij je wordt?
  • Ben je veel tijd en geld kwijt aan het opvolgen van leads?
  • Doe je al aan marketing automation, maar zijn de resultaten niet naar je zin?
  • Wil je starten met marketing automation, maar weet je niet hoe?

Plan dan een sparringsessie in met onze marketing automation specialisten. Tijdens de sessie bespreken we je doelstellingen en laten we je zien wat de mogelijkheden zijn om die doelen met marketing automation te behalen. Je stapt met waardevolle inzichten de deur uit en je weet wat wij voor je kunnen betekenen om online te groeien.

De sparringsessie krijg je cadeau van ons. Zonder verplichtingen.

Ik wil groeien!

De voordelen van marketing automation

Met marketing automation personaliseren en automatiseren we je online marketing. Daardoor ontvangt je doelgroep op het juiste moment de juiste boodschap.

Een voorbeeld: een klant heeft drie keer een product in je webshop bekeken, maar niet gekocht. Hij ontvangt daardoor automatisch een e-mail met een aanbieding voor dat product.

Deze geautomatiseerde manier van marketing biedt veel voordelen, zoals:

  • Doordat je (potentiële) klanten relevante content ontvangen wordt de kans op verkopen groter
  • Je bespaart tijd en geld doordat handmatig werk wordt geautomatiseerd
  • Met marketing automation kun je online marketing opschalen zonder dat je extra personeel hoeft aan te nemen

Marketing automation uitbesteden: dit kun je verwachten

1. Intake

Wat wil je bereiken?

Wie is je doelgroep? Welke doelstellingen wil je behalen? En wat verwacht je van onze samenwerking? Al dit soort zaken komen tijdens de intake aan bod.

2. Persona’s en klantreis uitwerken

Basis voor relevante content

Wat zijn de persoonskenmerken van je doelgroep? Welke fases kunnen we onderscheiden in de klantreis (ook wel het koopproces genoemd) en in de fases daarna? De uitkomsten vormen de basis voor het maken van content en marketingfunnels.

3.Tools en data koppelen

Samen sterk

Marketing automation werkt op basis van tools (een CRM systeem, e-mailmarketing software enzovoorts) en de data die in die tools staat. Met marketing automation software koppelen we de verschillende tools en data aan elkaar, zodat ze straks met elkaar kunnen ‘communiceren’.

4. Contentcreatie en funnels inrichten

Creëren, testen, live!

Aan de hand van de eerder uitgewerkte klantreis en marketingfunnels creëren we content, landingspagina’s en bouwen we de funnels in de marketing automation software. Daarna is het testen geblazen en zetten we alles live.

5. Monitoren, analyseren en optimaliseren

Goed, beter, best!

Na de livegang monitoren we continu de behaalde resultaten. We analyseren wat werkt, wat niet werkt en voeren waar mogelijk optimalisaties door. Zo werken we stap voor stap naar optimale groei toe met marketing automation.

Waarom marketing automation aan TIC uitbesteden?

Software onafhankelijk

Ieder bedrijf werkt met andere software. Er is dus geen ‘one size fits all’ marketing automation software die alles aan elkaar kan koppelen. Bij TIC zijn we niet afhankelijk van één marketing automation pakket, waardoor je altijd de beste oplossing krijgt.

Marketing automation specialisten

Ons team is opgedeeld in verschillende specialisaties. Daardoor wordt de marketing automation voor jouw bedrijf door een specialist uitgevoerd. Dat zie je terug in de resultaten.

10+ jaar ervaring

Onze marketing automation specialisten hebben meer dan 10 jaar ervaring. Daardoor weten ze als geen ander hoe ze marketing automation voor jouw bedrijf succesvol in kunnen zetten.

Eén contactpersoon

Communiceren met korte lijntjes werkt prettig. Daarom krijg je een vast contactpersoon.

Dit zeggen onze klanten

  • Een ontzettend fijne samenwerking gehad met Timo en de rest van het team van TIC Online Marketing. Korte lijntjes, duidelijk contact en serieuze resultaten. Aanrader!

    Simon Kempers Avatar Simon Kempers
    27 februari 2025

    Snel en direct contact. Echt fijn en ideaal als je niet de hele dag ermee bezig bent, maar als je ermee bezig bent je snel reactie krijgt. Ik krijg goede... Lees meer

    Anne Jan Odinga Avatar Anne Jan Odinga
    6 mei 2024

    Snelle, correcte service. Scherp advies, duidelijke communicatie en werken conform een met elkaar gemaakte planning. Het team denkt met je mee en is flexibel.

    David Witte Avatar David Witte
    6 maart 2024
  • Erg prettige samenwerking met mensen die verstand hebben van alles omtrent marketing!

    Aiden Avatar Aiden
    6 maart 2024

    Working with TIC has been very cool! They offer flexible pricing and models for cooperation.

    Swen Mulderij Avatar Swen Mulderij
    6 maart 2024

    Met behulp van TIC Online Marketing heb ik de stap gezet om een website te bouwen voor mijn onderneming. TIC heeft gedurende het proces, in afstemming met mij als klant,... Lees meer

    Quintus Thies Avatar Quintus Thies
    6 maart 2024
  • Wij hebben momenteel nog steeds een uitstekende lopende samenwerking met TIC Online marketing. Mooie samenwerking voor de lange termijn & komen ook snel met reactie op onze wat meer meer... Lees meer

    Remco Avatar Remco
    6 maart 2024

    Superfijn online bureau om mee samen te werken voor online marketing.

    van vliet online marketing Avatar van vliet online marketing
    6 maart 2023

    Heel erg te spreken over de service, ben erg blij met het resultaat. Creatief team en fijne samenwerking. Zeker aan te raden!

    Sophie Bezemer Avatar Sophie Bezemer
    6 maart 2023

Veelgestelde vragen

Marketing automation is altijd maatwerk. Het ene bedrijf heeft voldoende aan marketing automation in de vorm van e-mailmarketing. En voor het andere bedrijf is er meer nodig. Bijvoorbeeld e-mailmarketing en dynamische landingspagina’s. Neem contact met ons op om jouw case aan ons voor te leggen en ontvang een voorstel op maat.

In principe werken we met alle bekende marketing automation software. Enkele voorbeelden zijn ActiveCampaign, HubSpot en SharpSpring. Neem contact met ons op als je wilt weten of wij kunnen werken met de software die je gebruikt.

Iedere maand ontvang je een rapportage over het uitgevoerde werk en de behaalde resultaten. Daarnaast neemt je projectmanager regelmatig contact met je op om de voortgang en de te nemen acties te bespreken.