Contentmarketing uitbesteden

Meer leads en klanten met relevante content

  • Publiceren je concurrenten het ene na het andere stuk content en kapen ze jouw potentiële klanten weg?
  • Steek je veel tijd en geld in het maken van content, maar levert het je weinig leads en klanten op?
  • Besteed je contentmarketing al uit, maar vallen de resultaten tegen?
  • Staat contentmarketing al lange tijd op je to do lijst, maar ontbreekt het je aan tijd?
  • Wil je starten met contentmarketing, maar weet je niet hoe je het moet aanpakken?

Plan dan een sparringsessie met ons in. Samen met onze contentmarketing specialisten bespreken we je huidige resultaten en waar je naartoe wilt groeien. Daarnaast vertellen we je op welke manieren we contentmarketing kunnen inzetten om jouw doelstellingen te behalen en hoe wij je daarbij kunnen ondersteunen.

De sparringsessie krijg je van ons en is zonder verdere verplichtingen. Binnen 24 uur nemen we contact met je op om een afspraak in te plannen.

Ik wil groeien!
Doelstellingen

Bereiken, boeien en converteren

Dit is wat goede contentmarketing moet doen: je doelgroep bereiken, boeien en aanzetten tot het nemen van de gewenste acties. Om ervoor te zorgen dat dat gebeurt heb je een contentstrategie nodig. Onze contentmarketing specialisten maken die voor je.

Stap voor stap naar rendabele content

1. Intake en doelen stellen

Wat wil je bereiken?

Welke doelgroep wil je met contentmarketing bereiken? Wat zijn je doelstellingen? En wat zijn je verwachtingen van onze samenwerking? Al dit soort zaken bespreken we tijdens de intake en gebruiken we als input voor het marktonderzoek en de uit te werken contentstrategie.

2. Onderzoek en contentstrategie

De basis voor contentsucces

We onderzoeken aan welke content jouw doelgroep behoefte heeft, zodat alle content die we produceren voor hen relevant is. Ook onderzoeken we via welke online marketing kanalen we je doelgroep het beste kunnen bereiken en in welke vorm we de content moeten aanbieden (video, infographics, tekst etc.). De bevindingen werken we uit in een contentstrategie.

3. Contentplanning en creatie

Van idee tot uitwerking

Als je akkoord gaat met de voorgestelde contentstrategie stellen we een contentplanning op, zodat je precies weet welke content we wanneer gaan publiceren. Vervolgens starten we met de contentcreatie.

4. Publicatie en promotie

Content zichtbaar maken

Voordat we de gecreëerde content publiceren, leggen we het ter goedkeuring aan je voor. Na publicatie starten we met de promotie zodat je content zichtbaar wordt voor je doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan promotiecampagnes op social media en Google.

5. Meten en bijsturen

Goed, beter, best!

Via een online dashboard houden we de behaalde resultaten bij. Denk bijvoorbeeld aan het aantal websitebezoekers, ingevulde offerteformulieren of online verkopen. Maandelijks nemen we contact met je op om de voortgang te bespreken. Ook doen we proactief voorstellen om bij te sturen en de resultaten te optimaliseren. Zo maken we jouw content steeds rendabeler!

Waarom contentmarketing aan TIC uitbesteden?

Contentmarketing specialist

In ons team heeft iedere online marketeer zich gespecialiseerd in een vakgebied binnen online marketing. De contentmarketing voor jouw bedrijf wordt dus door een specialist uitgevoerd. Dat zie je terug in de resultaten.

10+ jaar ervaring

We hebben 10+ jaar ervaring met contentmarketing. Daardoor weten we precies hoe we het moeten aanpakken en is de kans op succes groter dan wanneer je zelf dingen gaat uitproberen.

Transparantie

Je krijgt toegang tot een online dashboard waarin je 24/7 de resultaten kunt volgen. Ook ontvang je maandelijks een rapportage over het uitgevoerde werk en de behaalde resultaten.

Eén contactpersoon

Om snel en makkelijk te kunnen schakelen krijg je een vast contactpersoon die de contentmarketing voor jouw bedrijf verzorgd.

Dit zeggen onze klanten

Veelgestelde vragen

Dat hangt ervan af hoe groots we het aanpakken. Op basis van de uitkomsten van ons contentmarketing onderzoek bespreken we op welke kansen we direct willen inspelen en wat we later oppakken. Contentmarketing is dus altijd maatwerk.

Eén ding kunnen we je wel vertellen over de kosten. En dat is dat wanneer je de contentmarketing aan ons uitbesteed, je hoogstwaarschijnlijk goedkoper uit bent dan wanneer je zelf aan de slag gaat. Wij hebben de kostbare leerfouten namelijk al voor je gemaakt.

Jazeker, contentmarketing kun je namelijk zo groots aanpakken als dat je zelf wilt. Een wekelijkse post op social media met een kleine advertentiecampagne of een maandelijks blog kan ook al een goed resultaat opleveren.

Ja, ook voor de zakelijke markt kun je met contentmarketing je doelgroep bereiken en nieuwe leads en klanten genereren. Het is niet voor niets dat je online allerlei content voor de zakelijke markt tegenkomt. Denk aan content over boekhoudpakketten, kantoorinrichting, zakelijke verzekeringen en softwarepakketten. En zelfs content over contentmarketing, zoals de pagina die je nu leest.

Wellicht is dat mogelijk. Als we aan de slag gaan met de contentcreatie kijken we altijd of je beeldmateriaal hebt dat we kunnen gebruiken. Dat scheelt weer in de kosten.

Meer over contentmarketing

Wat is contentmarketing precies?

Contentmarketing is een vorm van marketing gericht op het creëren en verspreiden van relevante content. Het doel is om je doelgroep te bereiken, hen tot klant te maken en hen als klant te behouden.

Wat zijn de voordelen van contentmarketing?

Je speelt in op de gehele klantreis van jouw doelgroep

Als je een product koopt of een dienst afneemt, zit daar een behoefte/probleem achter. Afhankelijk van de complexiteit van dat probleem ga je op zoek naar informatie voordat je een aankoop doet.

Ga maar na bij jezelf: als je bijvoorbeeld een nieuwe auto wilt kopen, zoek je informatie zoals:

  • Aandachtspunten voor de aanschaf van een auto
  • Reviews van auto’s, dealers en/of garages
  • Artikelen waarin auto’s met elkaar worden vergeleken

Jouw potentiële klanten doen hetzelfde. Ze zoeken online naar informatie om tot een goede aankoopbeslissing te komen. Dat zoeken naar informatie doen ze nog intensiever als je dure producten of diensten verkoopt of als het om een complex product of complexe dienst gaat.

Dat betekent overigens niet dat jouw doelgroep voor kleinere uitgaven, zoals cadeautjes, geen informatie zoekt. Er zijn online niet voor niets tal van blogartikelen te vinden over cadeausuggesties voor mannen, vrouwen en kinderen die behoefte hebben aan inspiratie.

Alle stappen die je doelgroep doorloopt, vanaf de oriëntatie tot en met de aankoop, wordt de klantreis genoemd. Door relevante content te creëren en te verspreiden kun je jouw doelgroep in alle fases van de klantreis bereiken. Zo vergroot je de kans op een nieuwe klant.

Maar ook na de klantreis blijft content marketing relevant. Klanten willen bijvoorbeeld herhalingsaankopen doen of aanvullende producten en/of diensten afnemen. En ook daarvoor zoeken ze naar informatie.

Met contentmarketing bouw je een duurzame klantrelatie op

Door relevante en waardevolle content met jouw doelgroep te delen, zorg je voor:

  • Een expertstatus: via de content laat je zien dat je kennis van zaken hebt. Dat wekt vertrouwen
  • Goodwill doordat je content gratis deelt
  • Interactie met je doelgroep. Met name via blogartikelen en social media berichten, zoals video’s en vlogs kun je de interactie met je doelgroep aangaan. Die interactie zorgt voor meer verbondenheid met jouw product/dienst en merk. Bovendien zorgt de interactie voor input die je kunt gebruiken bij het verbeteren van jouw producten en/of diensten.

Het opbouwen van duurzame klantrelaties is één van de grootste voordelen van contentmarketing, omdat het je op lange termijn omzet kan blijven opleveren. En dat tegen beperkte kosten.

Welke vormen van contentmarketing zijn er?

Blogartikelen

Blogartikelen zijn bij uitstek geschikt om je doelgroep te informeren en te inspireren. Enkele voorbeelden:

  • De beste tips voor […]
  • Een […] kopen, waar moet je op letten?
  • Wat is beter […] of […]
  • Last van […]? Oorzaken en oplossingen
  • De nieuwe wet […] wat zijn de gevolgen voor jou als ondernemer?
  • Klaar met die suffe fles wijn? Met deze relatiegeschenken maak je echt indruk op jouw klanten!

Het grote voordeel van blogartikelen is dat je er via zoekmachines jarenlang websitebezoekers mee kunt genereren, mits je de SEO goed op orde hebt. Wij kunnen dat voor jou regelen.

E-mails

Het is niet zonder reden dat je op veel websites en webshops whitepapers, checklists of kortingscodes kunt ontvangen in ruil voor een e-mailadres. E-mailmarketing is namelijk één van de meest winstgevende vormen van contentmarketing. Via een e-mailadres kun je jouw doelgroep op ieder gewenst moment en met iedere gewenste boodschap bereiken.

Door te testen met verschillende onderwerpregels, knoppen en visuele elementen kun je de e-mails steeds winstgevender maken. En je raadt het al: wij weten precies hoe we dat kunnen doen.

Social media posts

Social media is dé plek om de interactie met je doelgroep aan te gaan. Via polls, berichten die je met een vraag afsluit, games, enzovoorts kun je jouw doelgroep bereiken en een band met hen opbouwen. Door die band te onderhouden krijg je een prominente plek in de tijdlijn van jouw doelgroep, waardoor je top of mind blijft.

Infographics

Met infographics maak je data, kennis en verhalen visueel aantrekkelijk en is je boodschap makkelijker te begrijpen. Ideaal dus om je doelgroep op een onderscheidende manier te informeren.

Video’s

Leuk weetje: YouTube is na Google de grootste zoekmachine. Als je geen gebruik maakt van de mogelijkheden van video, dan blijf je voor een deel van je doelgroep buiten beeld.

Naast informatieve video’s kun je ook korte video’s maken die je als pre-roll kunt gebruiken. Pre-rolls zijn korte advertenties met een call to action, zoals het bezoeken van je website, die voorafgaand aan een video worden afgespeeld.

Heb je zelf geen video’s? Geen probleem! Bij TIC hebben we diverse partnerships met videoproductiebedrijven, zodat je gegarandeerd goed beeldmateriaal krijgt.

Waarom contentmarketing uitbesteden?

Focus

Contentmarketing gaat verder dan het creëren van content. Je moet bijvoorbeeld ook:

  • Je doelgroep goed begrijpen en de klantreis uitwerken, zodat je daar met bijpassende content op kunt inspelen
  • Teksten kunnen schrijven die converteren
  • Kennis en skills hebben van grafische vormgeving
  • E-mailmarketingfunnels bedenken en uitwerken in e-mailmarketingsoftware
  • Kennis hebben van conversieoptimalisatie, zodat je de contentmarketing steeds rendabeler kunt maken
  • Overweg kunnen met advertentieprogramma’s, zoals Google Ads en Facebook Ads, om je content te promoten

Kortom, voor succesvolle contentmarketing heb je veel vaardigheden nodig. Als je een eigen marketingafdeling hebt waar deze kennis aanwezig is, dan kun je contentmarketing zelf oppakken. Maar waarschijnlijk is dat niet het geval, anders was je deze pagina over het uitbesteden van contentmarketing waarschijnlijk niet aan het lezen 😉.

Tijd over voor andere werkzaamheden

Je tijd kun je maar één keer uitgeven. Ieder uur dat je intern aan contentmarketing besteed, kun je niet meer aan andere zaken besteden. Door ervoor te kiezen om contentmarketing uit te besteden hou je een hoop tijd over, bijvoorbeeld om je bedrijf uit te bouwen.

Geen kosten voor scholing

De veranderingen op online marketinggebied gaan hard, waardoor scholing belangrijk is. En aangezien scholing tijd en geld kost, bespaar je een hoop geld als je de content marketing aan een online marketing bureau overlaat.

Vind je het niet erg om toch in scholing te investeren? Besef dan dat medewerkers tegenwoordig makkelijk van baan wisselen, omdat er vrijwel overal een personeelstekort is. Met hun vertrek, vertrekt ook hun opgedane vakkennis.