Neem dan nu actie en plan een sparringsessie in met onze Microsoft Ads specialisten. Tijdens de sparringsessie bespreken we wie jouw doelgroep is en wat je doelstellingen zijn. Vervolgens vertellen we wat de mogelijkheden zijn om die doelstellingen met Microsoft Advertising te behalen.
De sparringsessie krijg je cadeau van ons, zonder verplichtingen.
Sparringsessie aanvragenAdverteren in Bing via Microsoft Advertising kan een hoog rendement opleveren tegen relatief lage kosten. Doordat Bing in Nederland een marktaandeel van ongeveer 3% heeft (de andere 97% gaat
naar Google) laten veel bedrijven de zoekmachine links liggen. Onterecht.
Want 3% marktaandeel betekent nog steeds dat er in Bing vele miljoenen zoekopdrachten per jaar worden uitgevoerd. De kans is dus groot dat een deel van jouw doelgroep Bing gebruikt. Maar ook als ze dat niet doen kan Microsoft Advertising interessant zijn.
Diverse Microsoft producten (zoals Voice Assistant Cortana) gebruiken namelijk Bing. Microsoft Advertising biedt dus kansen om je doelgroep op verschillende manieren te bereiken.
Microsoft Advertising werkt op basis van een veilingsysteem dat vergelijkbaar is met dat van Google Ads. Je positie in de betaalde zoekresultaten in Bing is afhankelijk van de ingestelde zoekwoorden, je bod, de maximale kosten per klik die je hebt ingesteld en de kwaliteitsscore van je advertentie.
Onze Microsoft Advertising specialisten weten precies hoe ze het adverteren in Bing moeten aanpakken en optimaliseren. Zo krijg jij het hoogste rendement tegen de laagste klikkosten.
Tijdens het intakegesprek maken we kennis met elkaar, stellen we je doelgroep vast en bespreken we je doelstellingen en de invulling voor jouw campagnes.
Hoeveel bezoekers komen momenteel via Bing op je website terecht en wat levert je dat op? En als je al Microsoft Ads hebt draaien, wat waren dan tot nu toe de resultaten? Dit soort data geeft ons inzicht om straks de online groei te kunnen meten.
Op welke zoekwoorden zoekt je doelgroep in Bing en hoe vaak doen ze dat gemiddeld per maand? En wat zijn de klikkosten om op de gevonden zoekwoorden in Bing te adverteren? Het zoekwoordenonderzoek vormt de input voor het opzetten van de Microsoft Ads.
Aan kliks op je Microsoft advertenties die geen leads of klanten opleveren heb je niets. Daarom maken onze copywriters landingspagina’s waarmee de kans op conversies zo groot mogelijk wordt.
We richten je Microsoft Ads account in, maken de advertenties aan en zetten ze live. Om de resultaten te monitoren maken we een dashboard waarin je 24/7 de voortgang kunt volgen.
Maandelijks ontvang je van ons een rapportage over de behaalde resultaten en het uitgevoerde werk. Transparant en zonder abacadabra, zodat je eenvoudig kunt zien wat ons werk voor jou heeft opgeleverd.
Door en door geteste aanpak
Doordat onze Microsoft Ads specialisten dagelijks bezig zijn met Microsoft adverteren weten ze als geen ander hoe ze een zo hoog mogelijk rendement kunnen behalen tegen zo laag mogelijk kosten.
Transparantie
Via een online dashboard kun je de resultaten van de Microsoft Ads 24/7 bekijken. Daarnaast sturen we je maandelijks een rapportage met daarin een samenvatting van de resultaten en het uitgevoerde werk.
Optimalisatie op rendement
Bij het optimaliseren van je campagnes kijken we met name naar het rendement van de kliks. Want veel kliks op je ads klinkt misschien leuk, maar uiteindelijk gaat het erom dat iedere euro die je aan kliks uitgeeft zoveel mogelijk oplevert.
Eén aanspreekpunt
Je krijgt een vast contactpersoon, zodat communiceren snel en makkelijk is.
Neem dan contact met ons op, onze TIC’ers staan voor je klaar!
Dat verschilt per case. Soms is bijvoorbeeld de concurrentie in Google Ads zo groot dat de klikkosten niet meer in verhouding zijn met de opbrengst. In dat geval kan Microsoft Ads uitkomst bieden.
Ook kan het zo zijn dat je doelgroep vaker Bing dan Google gebruikt, waardoor Microsoft adverteren de juiste keuze is. Als beide zoekmachines voldoende potentieel bieden, dan kunnen we besluiten om zowel Google Ads als Microsoft Ads in te zetten.
Kortom, het hangt van jouw case af wat voor jou het beste is. Wil je hierover sparren? Vraag dan een sparringsessie aan. Geen zorgen, je zit nergens aan vast.
Dat bepaal je zelf. In overleg met jou stellen we een dagbudget in. Als het dagbudget op is, worden je advertenties niet meer vertoond. Je dagbudget wordt verbruikt als iemand op een advertentie klikt of als een advertentie 1000 keer is vertoond.
Ja, net zoals met Google Shopping kun je met Microsoft Ads Shopping (voorheen Bings Ads Shopping) campagnes opzetten. Om het rendement te vergroten, werken we voor webshops vaak met een mix van tekstadvertenties en shoppingadvertenties.
Dat is het onderzoeken zeker waard. Het marktaandeel van Bing kan per land namelijk flink verschillen. In Amerika heeft Bing bijvoorbeeld een marktaandeel van bijna 40%. Wil je weten of Microsoft adverteren voor jouw bedrijf interessant kan zijn? Plan dan een sparringsessie met ons in.
Als je besluit om Microsoft Ads aan ons uit te besteden, onderzoeken we waar we de ads het beste kunnen plaatsen:
Tekstadvertenties en shoppingadvertenties voor de zoekmachines Microsoft Edge en Yahoo!.
Banneradvertenties op websites en apps in het Microsoft netwerk.
Soms is een combinatie van search advertising en display advertising het meest rendabel. Afhankelijk van jouw case en budget adviseren we je over wat voor jou de beste keuze is.
Ja, dat is mogelijk. Niet alle elementen van Google Ads kunnen geïmporteerd worden, maar het belangrijkste, de advertenties, wel.
Het voordeel van het importeren van Google advertenties naar Microsoft Advertising, is dat we bij het opzetten van de campagnes een hoop tijd kunnen besparen. Daardoor is het relatief goedkoop om te starten met Microsoft Ads.
Doordat de meeste bedrijven alleen in Google Ads investeren, is er een stuk minder concurrentie in Microsoft Ads. Daardoor kun je jouw doelgroep relatief eenvoudig bereiken via Microsoft Edge (de zoekmachine waarin je met Microsoft Ads adverteert).
De klikprijzen, ook wel ‘Cost Per Click’ of ‘CPC’ genoemd, zijn in vergelijking met Google Ads een stuk lager. Dat komt doordat er minder concurrentie op de zoekwoorden is.
Via Microsoft Advertising kun je targeten op basis van LinkedIn-profielen. Daardoor kun je heel gericht adverteren voor industrieën, bedrijven en functies.
Vooralsnog is het mogelijk om LinkedIn-targeting voor de volgende landen te gebruiken: Amerika, Engeland, Canada, Australië, Frankrijk en Duitsland.