Je zet allerlei online marketingkanalen in om je doelgroep te bereiken. SEO, SEA, social media, e-mailmarketing enzovoorts. Maar eigenlijk weet je niet zo goed of je de juiste boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal verstuurt. Bovendien kost het handmatig managen van alle kanalen je een hoop tijd en geld. Met marketing automation automatiseren we je online marketinginspanningen vanuit één tool en ontvangen je (potentiële) klanten gepersonaliseerde boodschappen op het moment dat ze er daadwerkelijk op zitten te wachten. Dat levert niet alleen meer omzet op, maar ook een flinke tijd- en geldbesparing op je online marketing.
Op basis van de doelgroep waarop je je wilt richten, werken we persona’s uit. Ook wel klantprofielen genoemd. Met de persona’s leren we je doelgroep beter kennen, zodat we weten hoe we de doelgroep in de communicatie-uitingen kunnen prikkelen om tot de gewenste actie over te gaan.
Voordat potentiële klanten bij je kopen, doorlopen ze een aantal stappen. Ook wel de klantreis genoemd. Ze zoeken bijvoorbeeld naar informatie over een product, vergelijken verschillende merken met elkaar, zoeken naar reviews en doen vervolgens een aankoop. We werken de klantreis voor jouw doelgroep uit, zodat we weten welke content we wanneer moeten aanbieden. Ook kijken we naar de stappen die je doelgroep neemt nadat ze klant bij je zijn geworden, zodat we weten hoe we de klantrelatie actief kunnen houden.
Aan de hand van de uitgewerkte persona’s en de klantreis bepalen we welke content we gaan maken en via welke online kanalen we de content onder de aandacht van je doelgroep gaan brengen. Ook formuleren we doelstellingen, zoals het aantal te genereren leads.
Marketing automation werkt op basis van tools (een CRM systeem , e-mailmarketingsoftware enzovoorts) en de data die in die tools staat. Via marketing automation software worden de verschillende tools en data aan elkaar gekoppeld. Op basis van de opgestelde marketingstrategie inventariseren we welke set tools we nodig hebben. Vervolgens kiezen we een marketing automation softwarepakket dat het beste bij de gekozen toolset past.
We koppelen de gekozen toolset aan de marketing automation software en richten funnels in waarbij we rekening houden met de uitgewerkte klantreis. Vervolgens creëren we content (e-mailberichten, websiteteksten, e-books enzovoorts) die aansluiten op de funnels en gaan we live!
Na de livegang monitoren we continu de behaalde resultaten. We analyseren welke strategieën werken en welke niet en voeren waar mogelijk optimalisaties door. Het monitoren, analyseren en optimaliseren is een continu proces. Op basis van de omvang van jouw project maken we hierover afspraken.
Ons team is opgedeeld in specialisten, omdat specialisten vaak betere resultaten leveren dan generalisten. De invulling van marketing automation voor jouw bedrijf wordt dus ook door een specialist opgepakt.
We hebben ervaring met meerdere marketing automation softwarepakketten. Daardoor kunnen we de software kiezen die het beste bij jouw case past, in plaats van dat we software kiezen omdat het de enige oplossing is waarmee we werken.
Onze aanpak is gebaseerd op ruim 10 jaar ervaring met online marketing.