Marketing automation uitbesteden

Je zet allerlei online marketingkanalen in om je doelgroep te bereiken. SEO, SEA, social media, e-mailmarketing enzovoorts. Maar eigenlijk weet je niet zo goed of je de juiste boodschap op het juiste moment via het juiste kanaal verstuurt. Bovendien kost het handmatig managen van alle kanalen je een hoop tijd en geld. Met marketing automation automatiseren we je online marketinginspanningen vanuit één tool en ontvangen je (potentiële) klanten gepersonaliseerde boodschappen op het moment dat ze er daadwerkelijk op zitten te wachten. Dat levert niet alleen meer omzet op, maar ook een flinke tijd- en geldbesparing op je online marketing.

Zo pakken we het aan

Doelgroep bepalen en persona’s opstellen

Op basis van de doelgroep waarop je je wilt richten, werken we persona’s uit. Ook wel klantprofielen genoemd. Met de persona’s leren we je doelgroep beter kennen, zodat we weten hoe we de doelgroep in de communicatie-uitingen kunnen prikkelen om tot de gewenste actie over te gaan.

Klantreis uitwerken

Voordat potentiële klanten bij je kopen, doorlopen ze een aantal stappen. Ook wel de klantreis genoemd. Ze zoeken bijvoorbeeld naar informatie over een product, vergelijken verschillende merken met elkaar, zoeken naar reviews en doen vervolgens een aankoop. We werken de klantreis voor jouw doelgroep uit, zodat we weten welke content we wanneer moeten aanbieden. Ook kijken we naar de stappen die je doelgroep neemt nadat ze klant bij je zijn geworden, zodat we weten hoe we de klantrelatie actief kunnen houden.

Marketingstrategie en doelstellingen bepalen

Aan de hand van de uitgewerkte persona’s en de klantreis bepalen we welke content we gaan maken en via welke online kanalen we de content onder de aandacht van je doelgroep gaan brengen. Ook formuleren we doelstellingen, zoals het aantal te genereren leads.

Inventarisatie van tools en data

Marketing automation werkt op basis van tools (een CRM systeem , e-mailmarketingsoftware enzovoorts) en de data die in die tools staat. Via marketing automation software worden de verschillende tools en data aan elkaar gekoppeld. Op basis van de opgestelde marketingstrategie inventariseren we welke set tools we nodig hebben. Vervolgens kiezen we een marketing automation softwarepakket dat het beste bij de gekozen toolset past.

Implementatie en contentcreatie

We koppelen de gekozen toolset aan de marketing automation software en richten funnels in waarbij we rekening houden met de uitgewerkte klantreis. Vervolgens creëren we content (e-mailberichten, websiteteksten, e-books enzovoorts) die aansluiten op de funnels en gaan we live!

Monitoren, analyseren en optimaliseren

Na de livegang monitoren we continu de behaalde resultaten. We analyseren welke strategieën werken en welke niet en voeren waar mogelijk optimalisaties door. Het monitoren, analyseren en optimaliseren is een continu proces. Op basis van de omvang van jouw project maken we hierover afspraken.

Vrijblijvend sparren over marketing automation?

Waarom marketing automation aan TIC uitbesteden?

Ons team is opgedeeld in specialisten, omdat specialisten vaak betere resultaten leveren dan generalisten. De invulling van marketing automation voor jouw bedrijf wordt dus ook door een specialist opgepakt.

We hebben ervaring met meerdere marketing automation softwarepakketten. Daardoor kunnen we de software kiezen die het beste bij jouw case past, in plaats van dat we software kiezen omdat het de enige oplossing is waarmee we werken.

Onze aanpak is gebaseerd op ruim 10 jaar ervaring met online marketing.

Dit zeggen onze klanten

  • “Vanuit eigen ervaring weet ik dat het lastig is om aan professionele en betrouwbare samenwerkingspartners te komen, maar TIC Online Marketing is absoluut zo’n partij.”

    Sjoerd Hansen van Result Internetmarketing

    Lees verder
  • “Een fijne online marketing partij met een proactieve houding, originele ideeën en een langetermijnvisie.”

    David Janssen van VPNOverview

    Lees verder
  • “TIC heeft maatwerk geleverd. Het scherp neerzetten van een visie en die te kunnen vertalen naar een passende website is een kracht die TIC in de klant naar boven haalt.”

    Olaf van den Berg van Vintake

    Lees verder
  • “De jongens van TIC weten goed waar ze over praten, ik heb leuk contact en boek goede resultaten.”

    Joost Jansen van Joost Jansen

    Lees verder
  • TIC is een betrouwbare partner die voor de lange termijn gaat en veel expertise in huis heeft. Ik kan TIC van harte aanbevelen als partner voor SEO.

     

    Samuel Beltman van Autowinkel

    Lees verder