Content marketing uitbesteden

Je bent je ervan bewust dat goede content je online zichtbaarheid en het aantal klanten dat via online kanalen binnenkomt, enorm kan vergroten. Je hebt er alleen de tijd of de kennis niet voor om het werk zelf uit te voeren. Ondertussen publiceren je concurrenten het ene na het andere stuk content, waardoor jouw potentiële klanten bij hen uitkomen…

Dat wil je niet, dus wil je een content marketing bureau inschakelen die de contentcreatie voor je uit handen kan nemen. Maar eerlijk is eerlijk, het moet je wel wat opleveren!

Zo gaan we ervoor zorgen dat content marketing je zoveel mogelijk oplevert

Iedere potentiële klant doorloopt een klantreis voordat hij een product of dienst koopt. Tijdens die reis heeft hij behoefte aan informatie, waarmee hij in staat wordt gesteld om een koopbeslissing te kunnen nemen. Zo werkt het ook voor jouw klanten.

Als je content marketing aan ons uitbesteed, brengen we de klantreis van je klanten in kaart en onderzoeken we welke informatiebehoefte ze tijdens de reis hebben. Daardoor kunnen we heel gericht content gaan creëren waar je doelgroep écht behoefte aan heeft en wordt de kans op nieuwe klanten groter.

Een voorbeeld

Stel dat je een bedrijf hebt dat ergonomische producten verkoopt, zoals toetsenborden, bureaustoelen en muizen. Je weet dat er veel vraag is naar ergonomische producten. Maar je weet ook dat veel potentiële klanten in eerste instantie niet direct aan producten denken als ze bijvoorbeeld last krijgen van hun polsen. Ze hebben eerst een informatiebehoefte die je moet vervullen. Daarna ontstaat er pas een behoefte aan een concreet product. De behoefte aan informatie uiten ze bijvoorbeeld via Google door daar de volgende zoekopdrachten in te voeren:

Door de zoekopdrachten in kaart te brengen, kunnen we de informatiebehoefte vaststellen. Vervolgens kunnen we op die behoefte inspelen met content waar je doelgroep op zit te wachten. En doordat we vanaf het begin van de klantreis inspelen op de informatiebehoefte, zet je concurrenten buiten spel die hun content enkel afstemmen op de latere fases in de klantreis.

Immers, voordat hun potentiële klanten behoefte krijgen aan een concreet product, hebben ze jouw content al geconsumeerd en heb je vertrouwen opgebouwd. Zo zorg je ervoor dat de kans dat een potentiële klant uiteindelijk bij jou koopt een stuk groter wordt.

Weten welke informatie jouw doelgroep zoekt en hoe we daarop kunnen inspelen?

Iedere klantreis is weer anders en ook de meest geschikte contentvormen (blogs, social media berichten, video’s etc.) kunnen per case verschillen. Daarom is het belangrijk dat je een doordachte content marketing strategie uitwerkt, voordat je investeert in het maken van content. We vertellen je hier graag meer over in een kennismakingsgesprek. Druk op een van de onderstaande knoppen om contact met ons op te nemen.

 

Content Marketing uitbesteden

Waarom Content Marketing aan TIC uitbesteden?

  • Alle content die we voor je creëren is afgestemd op de informatiebehoefte van je doelgroep. Daardoor lever je toegevoegde waarde en krijg je sneller nieuwe klanten.

  • Voordat we beginnen met het maken van content, stellen we een content marketing plan op. Zo weet je precies welke content wanneer geproduceerd wordt.

  • De verschillende contentvormen (zoals tekst, afbeeldingen, video) worden door specialisten gemaakt. Daardoor wordt ieder stuk content zo goed mogelijk vormgegeven en neemt de kans op nieuwe klanten toe.

  • Om ervoor te zorgen dat je content een zo groot mogelijk bereik onder je doelgroep krijgt, zetten we diverse contentkanalen in die elkaar versterken. Denk bijvoorbeeld aan blogberichten, ondersteunt met social media posts en video’s op YouTube.

  • We zijn transparant: je ontvangt maandelijks een rapportage over de voortgang en de behaalde resultaten. Daardoor wordt bijsturing ook gemakkelijker. Meten is immers weten

  • Niet geheel onbelangrijk: TIC is al ruim 10 jaar actief in online marketing.

Wat bedrijven over ons zeggen

Buy now